کارشناس اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: نقش حضرت زینب در واقعه عاشورا بسیار بی‌نظیر بود و ایشان را می‌توانیم الگوی کامل صبر و بردباری تلقی کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، اشرف یوسفی با تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت زینب(س) گفت: نقش حضرت زینب در واقعه عاشورا بسیار بی‌نظیر بود به این دلیل که امام سجاد(ع) در آن زمان بیمار بودند و کسی که توانست این واقعه را به نسل آینده انتقال دهد حضرت زینب بود و ایشان را می‌توانیم الگوی کامل صبر و بردباری تلقی کنیم.
وی ادامه داد: می‌دانیم که حضرت زینب فرزندان خودشان هم در این حادثه به شهادت رسیدند ولی بیشتر از برادر بزرگوارشان و پسر برادرشان و حتی حضرت ابوالفضل مراقبت می‌کردند و این مسئله ایثار حضرت زینب (س) را نشان می‌دهد که از خودش و خانواده‌اش گذشت تا بتواند اسلام را حمایت کرده و زنده نگه دارد.
کارشناس فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در ارتباط با ولایت‌پذیری حضرت زینب (س) اظهار کرد: ولایت‌پذیری ایشان به این علت بوده که مقام ولایت زمان خود را خوب شناخته بودند و از ایشان تبعیت کامل داشتند.
یوسفی با اشاره به خطبه‌های حضرت زینب (س) برای بیدار کردن مردم آن زمان بیان کرد: خطبه‌های حضرت زینب منجر به قیام‌های بسیاری شد که این قیام‌ها حقانیت اسلام را تبیین کرد چرا که امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و حفظ اسلام جان خود و یارانش را ایثار کرد.
وی افزود: اگر ایثار و روشنگری حضرت زینب(س) نبود حقایق واقعه عاشورا آنگونه که باید منتقل نمی‌شد و ما باید همواره قدردان این بانوی گرانقدر باشیم./ع
برچسب ها: قم ، حضرت زینب ، صبر ، بردباری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.