ساعاتي ديگر ديدار تمام آلماني فينال ليگ قهرمانان اروپا بين بايرن مونيخ و بورسيا دورتموند برگزار مي‌شود به همين بهانه قصد داريم فينال هاي هموطن ليگ قهرمانان اروپا، جام يوفا و ليگ اروپا و همچنين جام در جام باشگاه هاي اروپا كه آخرين قهرمان آن لاتزيو بود و از سال 2000 برگزار نمي‌شود را مورد بررسي قرار مي‌دهيم.


1- در ليگ قهرمانان اروپا در فصل 1999-2000 فينال تمام اسپانيايي بين رئال مادريد ووالنسيا كه ان زمان از ستارگاني چون منديه تا و كلوديو لوپز بهره مي‌‌برد، برگزارشد كه قوهاي سفيد مادريدي با نتيجه 3 برصفر با گلهاي فرناندو مورينتس و رائول گونزالز و استيو مك‌مان‌من قهرمان شد تا كاسياس جوان خاطره آن زمان را فراموش نكند.

2- دومين فينال هموطن ليگ قهرمانان اروپا تمام ايتاليايي بود كه بين ميلن و يوونتوس برگزارشد ودر نهايت در ضربات پنالتي روسونريها قهرمان شدند.

3-سومين فينال هموطن تمام بريتانيايي بود كه بين منچستريونليتد وچلسي برگزار شد وپس از تساوي 1-1 پس از 120 دقيقه با اشتباه جان تري شياطين سرخ براي سومين بار قهرمان شدند.

4- فينال چهارم هموطن فينال ليگ قهرمانان تمام الماني بوده وبين بايرن مونيخ و بورسيا دورتموند برگزار مي‌شود.

5-اولين فينال جام يوفا تمام انگليسي بين تاتنهام و ولوور همپتون در 2 ديدار رفت وبرگشت درفصل 1971-72 بود كه به قهرماني سفيد پوشان وايت هارت لين منجر شد.

6- دومين فينال هموطن جام يوفا تمام الماني بين بورسيا مونشن گلادباخ واينتراخت فرانكفورت در فصل 1979-80 بود كه با قهرماني اينتراخت در فصل 1979-80 به اتمام رسيد.

7- سومين فينال هموطن جام يوفا تمام ايتايايي بين يوونتوس و فيورنتينا بود كه با قهرماني بيانكونريها در 2 ديدار رفت وبرگشت در فصل 1989-90 به اتمام رسيد.

8-چهارمين فينال هموطن جام يوفا بين پارما ويوونتوس بود كه در فصل 1994-95 با قهرماني زردپوشان اينيو تارديني به پايان رسيد.

9-پنجمين فينال هومطن جام يوفا كه براي اولين بار بود رفت وبرگشتي نداشت باز هم تمام ايتاليايي بود واينترميلان با درخشش رونالدو لاتزيو را 3 بر صفر شكست داد.

10-ششمين فينال هموطن تمام اسپانيايي وبين سويا واسپانيول در فصل 2006-2007 برگزار كه با قهرماني سويا در ضربات پنالتي پس از تساوي 2-2 به اتمام رسيد.

11- در فصل 2010-2011 ليگ اروپا فينال تمام پرتغالي بين براگا وپورتو برگزار شد كه ابي پوشان بندر پورتو با يك گل حريف را شكست دادند.

12-اتلتيكو مادريد در فينال تمام اسپانيايي فصل پيش ليگ اروپا اتلتيكو بيلبائو را 3بر صفر شكست داد.

در پايان يادآور مي‌شود ايتاليايي‌ها با 4 فينال هموطن در رده اول، اسپانيا با سه فينال دوم و انگليس و آلمان هر يک با 2 فينال هموطن سوم وپرتغال با يك فينال هموطن در رده چهارم قرار دارد و همچنين در جام در جام باشگاه هاي اروپا هيچ فينال هموطني برگزار نشد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار