بانک ها به عنوان مجريان سياست هاي پولي در کنترل تورم موثر هستند به طوري که با جذب نقدينگي که اصلي ترين عامل تورم است مي‌توانند در اين راستا نقش بسزايي داشته باشند.

عباس عسگرزاده کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص نقش بانکداري در بهبود اقتصادي کشور با بيان مطلب فوق اظهار داشت: کنترل نقدينگي يک هدف جمعي در اقتصاد است، به طوريکه بايد همواره سياست هاي پولي بانک مرکزي به کار گرفته شود.

وي افزود: بانک ها براي جذب نقدينگي از سطح اقتصاد معمولا پيشنهاد نرخ هاي بالاتري را به مشتريان مي دهند که اين امر آستانه اي دارد به طوريکه نتيجه مطلوب حاصل نخواهد شد چرا که نميتوان براي کنترل نقدينگي تنها به بانک هاي کشور تکيه کرد.

عسکرزاده تصريح کرد: با اين که بانک ها در کنترل نقدينگي تاثير گذارند اما کنترل نقدينگي فقط محدود به بانک ها يا سياست هاي پولي بانک مرکزي نمي شود.

اين کارشناس بانکي گفت: حرکت به سمت بانکداري الکترونيکي با شتاب خوبي در حال طي شدن است که مي توان اين اتفاق را جزو نقاط درخشان در کارنامه بانکداري کشور ارزيابي کرد.

وي با بيان اينکه فعاليت هاي اقتصادي کشور متکي به منابع بانکي شده و امکان تجهيز منابع در خارج از بانک ها به سختي تامين مي شود خاطرنشان کرد: انتظارات از سيستم بانکي بسيار بالا رفته است به طوريکه اين امر آسيب هايي را به بدنه نظام بانکي کشور وارد نخواهد کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بانک ، نقدینگی ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار