شيوه امتياز دهي زن تنها از روي برتري و سليقه شخصي نيست بلكه يك نياز واقعي است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، بسياري از مشكلاتي كه افراد در زندگي مشترك با آن مواجه اند ناشي از عدم آگاهي كافي از برخورد صحيح و شيوه برقراري ارتباط مناسب است و گاه در اين ميان ممكن است در جهت جلب رضايت و ارتباط بهتر تمام توان خود را صرف انجام كارهاي بزرگ نمايند در حالي كه از نظر همسر آنان خوشايند نيست و اين تنها بدليل تفاوت در خلق زن و مرد و عدم آشنايي با علائق اوست.
اما براي اينكه مرد بي آنكه به زحمت بيفتد، بتواند از همسرش امتياز كسب كند راه هاي متعددي وجود دارد، بسياري از مردان از اين امر آگاهي ندارند كه اين كارهاي كوچك تا چه اندازه براي يك زن با اهميت است.
1- از او در باره كارهايي كه در طول روز انجام داده ايد، بپرسيد تا به او نشان دهيد كه شما هم به كارهايي كه قصد انجامشان را داشته ايد، توجه داريد به عنوان مثال قراري كه با دكتر داشتي، چطور بود؟
2- همچون مناسبت هاي خاص در اوقات عادي هم براي غافلگير كردن او شاخه گلي به او بدهيد.
3- از ظاهر نوع لباس و يا آرايش او تمجيد كنيد.
4- هنگام ناراحتي به احساساتش احترام گذاشته و زمان خستگي به او پيشنهاد كمك نمائيد اگر معمولاً او شام درست مي كند گاهي به او پيشنهاد پخت غذا توسط خودتان را بدهيد.
5- همدردي در هنگام جريحه دار شدن احساساتش را فراموش نكنيد تا متوجه ناراحتي و درك شما شود اما سعي در ارائه راه حل و يا توجيه عدم قصور خود در ناراحتي او نباشيد.
6- در هنگام صحبت با او مجله را كنار و تلويزيون را خاموش كرده و تمام توجه خود را به او معطوف نماييد و در صورت تماشاي تلويزيون با هم، مرتب كانال ها را عوض نكنيد.
7- در زمان خستگي و ناراحتي به او توجه داشته و از او بپرسيد نياز به انجام چه كاري دارد و در انجام برخي از كارهايش به او كمك نماييد.
8- زمان خروج از منزل از او بپرسيد كه آيا چيزي لازم دارد و در حضور ديگران به او بيشتر از بقيه توجه نشان داده و براي او بيشتر از فرزندان ارزش قائل شويد.
9- بگذاريد همسرتان بداند كه شما عكسي از او در كيف خود داريد و هر چند وقت يك بار آن را با جديدترين عكسش عوض كنيد.
10- با او به گونه اي رفتار كنيد كه در اوايل ازدواج خود رفتار مي كرديد به او پيشنهاد تعمير وسايل خانه را داده و از او بپرسيد اگر چيزي خراب شده، تعمير كنيدَ، البته سعي در تعمير وسايلي كنيد كه از عهده آن برآييد.
11- وقتي به حرف هايش گوش مي كنيد با او تماس چشمي برقرار نماييد.
12- وقتي برايتان كاري انجام مي دهد از او شفاهي و زباني تشكر كرده و در صورت تغيير در ظاهر مثل كوتاهي مو از او تعريف كنيد.
در نهايت اينكه به او توجه داشته باشيد اما طوري رفتار نكنيد كه خودتان را عذاب دهيد./ف
گزارش از بابارشاني
برچسب ها: شیوه ب ، امتیاز ، مرد ، زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار