به دليل بحران اقتصادي، خانوارهاي ايتاليايي که در آنها فقط زنان مشغول به کار هستند، به ميزان هفتاد درصد افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ در فاصله سال‌هاي 2008 تا 2012 ميلادي يک ميليون نفر به تعداد افراد بيکار در جامعه ايتاليا افزوده شده و از يک ميليون و ششصد و نود هزار نفر به دو ميليون و هفتصد و چهل هزار نفر رسيده است.

اين افراد پنجاه و سه درصد از کل بيکاران ايتاليا را شامل شده و در فاصله سال‌هاي 2008 تا 2012 ميلادي ششصد و هفتاد و پنج هزار نفر به تعداد آنها افزوده شده است. ميزان متوسط اين افراد در اتحاديه اروپا برابر با چهل و چهار مميز چهار دهم درصد است.

در فاصله سال هاي 2008 تا 2012 ميلادي در ايتاليا،‌ پانصد هزار فرصت شغلي حذف شده است. اين فرصت هاي شغلي اغلب در ارتباط با شغل هاي فني و صنايع بوده است.

در فاصله سال هاي 2008 تا 2012 ميلادي چهارصد و چهل و نه هزار نفر، به عبارتي چهل و دو مميز شش دهم درصد از ميزان کارفرمايان کاسته شده است. فقط در سال 2012 ميلادي، صد هزار نفر از تعداد آنها کاهش يافته است.

خانوارهايي که در آنها فقط زنان مشغول به کار هستند، به ميزان هفتاد درصد افزايش يافته است.

تعداد اين خانوارها در سال 2008 ميلادي برابر با دويست و بيست و چهار هزار نفر بوده در حاليکه درسال 2012 ميلادي تعداد آنها به سيصد و هشتاد و يک هزار خانوار افزايش يافته است.

براساس اين گزارش، به دليل بحران اقتصادي در اروپا، دولت ايتاليا چنين سياست‌هايي اختيار کرده تا با بکارگيري زنان و رضايت آنها به حقوق کم، از ميزان حقوق پرداختي بکاهد و با اين کار ميزان پرداختي‌ها و مخارج دولت کم شود.

برچسب ها: ایتالیا ، زنان ، شاغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار