معاون وزیر نساجی هندوستان گفت:هند می تواند نیازهای واحدهای نساجی استان اصفهان را در بخش مواد اولیه و ماشین آلات تامین کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «زهره چاترچی»در نشست مسوولان وزرات نساجی هندوستان با فعالان نساجی استان اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان افزود:استان اصفهان با اعزام یک هیات تجاری در بخش نساجی می‌تواند از نزدیک با توانمندی هند در بخش نساجی آشنا شود.

وی از کاهش مبادلات صنعت نساجی بین ایران و هندوستان خبر داد و گفت:حجم مبادلات در این بخش در سال گذشته به 127 میلیون دلار کاهش یافته است.

وی هدف از سفر مسوولان وزارت نساجی هند به ایران را گسترش مبادلات تجاری در بخش نساجی عنوان کرد و گفت:نمایشگاه صنعت نساجی هند درتهران زمینه سازی برای عقد قرارداد بین دو طرف را ایجاد می‌کند.

وی تعدیل تعرفه‌های گمرکی دو کشور در زمینه کالاهای منسوجاتی خواستار شد و گفت:برای تسهیل کسب و کار بین دو کشور تنظیم تعرفه‌ها متعادل نقش مهمی را ایفا می‌کند.

همچنین مدیرکل وزارت نساجی هند در این جلسه گفت:در نمایشگاه نساجی تهران آخرین فناوری های صنعت نساجی هند شامل ریسندگی،بافندگی و رنگ آمیزی به نمایش گذاشته شد.

«وی سرینیواس» برگزاری چنین نمایشگاهی رادر اصفهان خواستار شد و گفت: هند نمی‌خواهد با تولید کنندگان اصفهانی در نساجی رقابت کند بلکه می‌خواهد در کنار آنها به فعالیت بپردازد.

وی صادرات نساجی هند در سال گذشته میلادی را بیش از 30 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: با وجود افزایش صادرات نساجی به دنیا،صادرات با ایران کاهش چشمگیری داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از ارز روپیه برای خرید کالا از هند را به فعالان اقتصادی ایرانی پیشنهاد کرد و گفت:خرید بر مبنای دلار و یورو برای ایران گران‌تر از روپیه است و با توجه به مبادلات تجاری دو کشور که به صورت کالا به کالا انجام می‌شود می‌توان با ارز روپیه مواد اولیه مورد نیاز نساجی اصفهان تامین شود./س


برچسب ها: اصفهان ، صنایع ، نساجی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.