فاز نخست بازار بزرگ کفش مشهد، همزمان با میلاد جوادالائمه(ع) افتتاح شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در این مراسم که به همت خوشه صنعتی کفش مشهد برگزار شد در سخنانی به تشریح وضعیت این مجموعه‌های صنعتی در کشور پرداخت و گفت: تا پایان سال 91 در سراسر کشور حدود 202مجموعه صنعتی که دارای ماهیت خوشه ای هستند، شناسایی شده است که 6 خوشه از این جمع در خراسان رضوی قراردارند.

مهندس مهدی زاده افزود: در حال حاضر از این تعداد ظرفیت ایجاد خوشه صنعتی در کشور 51 خوشه ایجاد شده اند که سهم خراسان رضوی 3 خوشه است که شامل قطعات خودرو، زعفران وکفش می شود.

وی در ادامه با اشاره به فرایند 3 ساله تکامل خوشه های صنعتی، درباره وضعیت خوشه کفش مشهد در سطح کشور گفت: به همت فعالان این خوشه، شاهد اقدامات اساسی در سطح استان و کشور بوده ایم. امروز خوشه صنعتی کفش مشهد درسطح کشور شناخته شده‌است ودستگاه‌های دولتی مرتبط با این صنعت به دنبال همکاری با این خوشه هستند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در پایان ضمن درخواست برند‌سازی از سوی فعالان خوشه صنعتی کفش مشهد گفت: مجموعه شرکت شهرک های صنعتی آماده هرگونه همکاری به ویژه در زمینه آموزشی با فعالان صنعت کفش مشهد است.

رئیس مجمع امورصنفی تولیدی وخدمات فنی مشهد نیز در این مراسم گفت: نزدیک به 6میلیون کفش سالانه در خراسان رضوی تولید می شود و براین اساس این استان در کنار تهران و آذربایجان شرقی یکی از سه ضلع مثلث تولیدکنندگان اصلی کفش کشور محسوب می شود.

عبدالله افشاری صالح افزود: در حال حاضر نزدیک 5 هزار واحد تولیدی وفروش کفش در مشهد فعال است که به طور متوسط در هرکدام از این واحدها 5/2نفربه کاراشتغال دارند.با توجه به این آمار در صورت برنامه ریزی مناسب نه تنها می‌توان رضایت مشتریان داخلی را کسب کرد بلکه می توان بازار بزرگ کشورهای همسایه را نیز در اختیارگرفت.

وی در پایان با اشاره به اینکه متخصصان پا را قلب دوم انسان می دانند، خواستار همراهی بیشتر فعالان این صنعت به منظور ارائه محصول با کیفیت به مشتریان شد.

عامل خوشه صنعتی کفش مشهد نیز در این مراسم گفت: مهم ترین اهداف خوشه صنعتی کفش، درآمد زایی است که برای رسیدن به این منظور باید فرصت طلب بود.

محمدرضا تازیکی افزود: بازار بزرگ هشتم با 420 واحد تجاری بهترین فرصت برای صنعت کفش می باشد تا فعالان در این صنعت درکنارهم جمع شده و به تولید وفروش محصول بپردازند.

وی گفت: بر اساس استراتژی فعالیت خوشه صنعت کفش، در آینده نزدیک قصد داریم که این بازار را به مکانی برای صادرات کفش به کشورهای همسایه تبدیل کنیم و برهمین اساس در تلاش هستیم تا شعبه ای از گمرک وتعدای از بانک ها را در این مکان دائر کنیم.

وی گفت: بازار بزرگ هشتم مبداء و پایگاه فروش کفش خواهد بود و با تلاش 24 ساعتی همکاران در این عرصه شاهد پیشرفتهای قابل توجهی در این صنعت خواهیم بود.

گفتنی است یکی از اعضای هیات مدیره شرکت جهاد نصر نیز در این مراسم توضیحاتی درباره امکانات موجود دراین بازار ارائه کرد.

لازم به ذکر است بازار بزرگ فرش مشهد در میدان شهدای گوهرشاد(پنجراه پایین خیابان) واقع شده است.

 

برچسب ها: بازار ، بزرگ ، کفش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.