راديو معارف با برنامه «فقه پويا» مسئوليت‌هاي فقهي و حقوقي ناشي از تبليغات انتخاباتي را بررسي مي‌كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛  با اعلام نهايي اسامي نامزدهاي احراز صلاحيت شده يازدهمين انتخابات رياست جمهوري و آغاز رسمي تبليغات انتخاباتي از سوي اين نامزدها، راديو معارف با برنامه «فقه پويا» به مسئوليت‌هاي فقهي و حقوقي ناشي از تبليغات انتخاباتي ‌مي‌پردازد. 
در اين برنامه دكتر محمود حكمت نيا معاون تحقيقي و پژوهشي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي با بيان قاعده فقهي «لا ضرر و لاضرار» در اسلام، به كنكاش در مورد ضررهاي مادي و اخلاقي كه ممكن است در تبليغات انتخاباتي نامزدها و شيوه‌هاي اجراي اين تبليغات به ديگران وارد شود؛ پرداخته و مصداق‌هاي آن از جمله چسباندن تبليغات در مكان‌هاي نامناسب، اتهام زني و رواج غيبت و تهمت در تبليغات انتخاباتي، بيان مي‌كند.
همچنين در مورد نتايج فقهي و حقوقي بيان مسائل و وعده‌هايي كه در شأن و حدود مسئوليت‌هاي نامزد انتخاباتي نيست هم بحث و گفتگو خواهد شد.
 برنامه «فقه پويا» كاري از گروه فقه و سيره به سردبير تهيه كنندگي حجت الاسلام محمد جواد طوسي و اجراي سيد مرتضي موسوي نژاد شنبه‌ها از ساعت 14:45 از راديو معارف پخش و دوشنبه‌ها از ساعت 22:00 بازپخش مي‌شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار