كلاهبرداري كه با سوء استفاده از مشخصات افراد، در فضاي مجازي اقدام به اخاذي مي كرد توسط پليس فتاي خراسان رضوي دستگير شد.

به گزارش گروه جتماعی باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس، رئيس پليس فتا خراسان رضوي در خصوص پرونده اي بيان داشت: در پي گزارش سرقت اينترنتي به مبلغ 800 هزار تومان از حساب بانكي يكي از شهروندان، كارشناسان پليس فتا بلافاصله اقدامات فني لازم را در اين خصوص به عمل آوردند و با استعلام از مبادي ذيربط، سر نخهايي بدست آمد و در اين رابطه خانمي شناسايي و پس از هماهنگي هاي لازم دستگير شد. 
سرهنگ عرفاني ادامه داد: با اظهارات فرد دستگير شده روشن شد نامبرده كارت ملي خود را قبل از سرقت اينترنتي گم كرده و در خصوص صدور مجدد اقدام كرده است. 
كارشناسان پليس فتا با پي گيري هاي لازم و تحقيقات فني و پليسي متهم اصلي را شناسايي و با هماهنگي قضايي او را دستگير كردند. 
متهم به نام ( ا.س 29 ) ساله ساكن مشهد كه از دستگيري خود توسط پليس فتا بهت زده شده بود با ندامت به جرم خود اعتراف و گفت: با پيدا كردن كارت ملي اقدام به خريد سيم كارتي با هويت كارت ملي پيدا شده كردم و از آن طريق دست به كلاهبرداري اينترنتي زدم، لذا پرونده به همراه متهم جهت كسب تكليف نهايي در اختيار مقامات قضايي قرار گرفت. 
سرهنگ عرفاني به شهروندان توصيه كرد: مراقب اسناد و مدارك هويتي خود باشيد، زيرا ممكن است برخي در فضاي مجازي با سوء استفاده از مدارك يافته شده، هويت جعلي ساخته و دست به كلاهبرداري بزنند لذا در صورت فقدان اين مدارك بلافاصله مراتب ذيربط را در جريان بگذاريد./ف
برچسب ها: کارت ، ملی ، دردسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیاب مرادی سقزچی
۰۰:۱۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
کارت ملی خود را چند سال پیش گم کرده ام حالا تازه فهمیدهام کسی از کارت ملی من سوءاستفاده میکند ،البته در این چند سال موجب خسارات زیادی بر من شده که قانونی اثبات میتوانم بکنم....حالا به چه روشی و در کجا شکایتم را اعلام دارم.ممنون میشم،بوسیله جمیل من مرا راهنماییم بفرمایید.ممنون
آخرین اخبار