رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: از محل بودجه سال 92 برای تکمیل طرحهای نیمه‌تمام متعدد با تلاش اعضای مجمع نمایندگان، 79 میلیارد تومان تأمین منابع صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ کمال‌الدین پیرمؤذن افزود: برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشگین‌شهر فرصتی را فراهم کرد تا بیشتر و بهتر با آثار تاریخی از جمله سکونت‌گاه‌های اولیه این شهر که مربوط به د‌هه‌های قبل از میلاد است، نظیر شهریری و پیرازمیان آشنا شده و بتوانیم با این ظرفیت عظیم آشنایی پیدا کنیم.

وی، سبلان را یکی از هفت قطب گردشگری کشور با داشتن جاذبه‌های ژئوتوریستی، احداث مجتمع‌های متعدد آب‌درمانی، طبیعت بکر و چشمه‌های متعدد اعلام کرد و گفت: در کنار آن وجود مناطق نمونه گردشگری، روستاهای هدف گردشگری، باغ‌های انگور و سیب قابلیتی بالقوه است که باید به بالفعل تبدیل شود.

پیرمؤذن، وجود جذب توریسم در همه فصول و زمینه‌ها از جمله توریسم روستایی، ژئوتوریسم، طبیعت‌گردی و توریسم سلامت را از قابلیت‌های شاخص مشگین‌شهر اعلام کرد و افزود: تحقق این ظرفیت‌ها نیاز به توجه ویژه به صنعت گردشگری دارد تا با بالا بردن مدت اقامت گردشگران بستر برای توسعه همه‌جانبه مشگین‌شهر در صنعت توریسم و گردشگری فراهم آید.

وی در ادامه با اشاره به فراهم کردن بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری در حمایت و توسعه پایدار گردشگری و ایجاد زمینه تعاملی بین محققان و مدیران اجرایی، اولین جشنواره توسعه گردشگری در مشگین‌شهر برگزار شد که نتایج آن می‌تواند مفید به حال منطقه باشد.

این نماینده گفت: در بارور کردن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تاریخی، جاذبه‌‌های طبیعی و منحصر به فرد منطقه مشگین و سایر نقاط پرجاذبه چهار استان شمال‌غرب کشور تلاش‌های مستمری را آغاز کردیم تا بتوانیم در یک حرکت جهشی گردشگری و توسعه زیرساخت‌ها در این زمینه را شاهد و ناظر باشیم.

رئیس کارگروه توریسم و گردشگری مجمع نمایندگان شمال‌غرب بیان کرد: امروز با نگاه مجلس و دولت موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی به عنوان منابع و ثروت عظیم و ارکان توسعه پایدار تلقی شده و مجلس و دولت با عزم جدی و حرکت جهشی مزیت تاریخی،‌ طبیعی و گردشگری را به عنوان مهم‌ترین منابع توسعه‌ای هر منطقه مد نظر قرار می‌دهد، چراکه در مسیر توسعه پایدار بدون وابستگی به عواید نفت، نقش و جایگاه گردشگری بسیار شاخص و ممتاز است.

پیرمؤذن، در ادامه با اشاره بهارزش افزوده به دست آمده از این حوزه و توجه به جاذبه‌های طبیعی، نشاط‌آور و تفرجگاه‌های متعدد در کشور یادآور شد: ما در حفظ جایگاه ارزشمند گردشگری و رفع موانع فرهنگی اهتمام جدی به توسعه صنعت توریسم داریم، چراکه معتقدیم گرایش به این صنعت می‌تواند تحول‌آفرین باشد/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.