معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از برگزاری مانور بزرگ زلزله 7.2 مقیاس امواج درونی زمین تهران پس از انتخابات خبر داد.

حیدر حیدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: این مانور که با مشارکت 20 هزار خانواده ی تهران برای مقابله و بازآفرینی امدادگری با یک زلزله ی 7.2 ریشتری در نظر گرفته شده پس از انتخابات برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که این مانور به صورت بازآموزی به مردم آموزش داده خواهد شد گفت: تمهیدات لازم به ویژه حضور 20 هزار امدادگر، 20 قلاده سگ، 2 فروند بالگرد و 100 خودروی نجات و آمبولانس در خصوص اجرای این مانور دیده شده است.

حیدری در ادامه افزود: در این مانور آموزش های ضروری و فعالیت های امدادی اولیه در 4 ساعت نخستین وقوع زلزله داده خواهد شد تا در زمان حادثه در گروه های مختلف برای ورود به حلقه های امدادی در مراحل اول، دوم و سوم و در انتها جست و جو، نجات، اسکان و تغذیه اضطراری آمادگی لازم را کسب نمایند.

وی با اشاره به مساعدت شهرستان های تهران در خصوص امداد رسانی به پایتخت در هنگام وقوع زلزله ، عنوان کرد: استان های معینی در هنگام بروز زلزله با حضور در شهرستان های تهران با ایجاد یک هماهنگی پیشین برای امدادرسانی به افراد آماده می گردند.

حیدری با اشاره به شرایط وقوع زلزله در تهران و موقعیت مستعد آن تصریح کرد: مهم ترین گسل های فعال در تهران منطقه ی شمال( نیاوران) و جنوب ( شهر ری) که شامل مناطق سعادت آباد، نیاوران، منطقه 4 ، تهران پارس و شهرری است که سناریوهای امدادی برای اسکان و کمک رسانی ها با توجه به خرابی های به بار آمده صورت خواهد گرفت.

وی در خاتمه با بیان این که آنچه غیر قابل پیش بینی و نگران کننده است شدت وقوع زلزله در تهران است اظهار داشت: امید است با آمادگی هر چه بیشتر امداد و نجات و هماهنگی مردم در مواقع بروز حوادث و مشکلات در شرایط سخت از ایجاد مشکلات احتمالی و میزان خسارات و صدمات بکاهیم./ف

 

برچسب ها: مانور ، زلزله ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار