دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: این جمعیت دارای 400 پایگاه امداد و نجات جاده ای در راه ها و محورهای پرحادثه در کشور است.

عباسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: یکی از وظایف هلال احمر امداد رسانی در جاده ها و رسیدگی به حوادث احتمالی در راه های کشور است که برای تحقق آن، اقدام به احداث این پایگاه ها در راه های پرتردد و حادثه ساز کرده است.

وی با بیان این که احداث پایگاه ها با هدف تسریع در امداد رسانی در حوادث احتمالی انجام می شود اظهار کرد: با توجه به وسعت زیاد کشور و وجود جاده های پرحادثه، نیاز به احداث پایگاه های بیشتر احساس می شود بنابراین باید تا تامین منابع لازم این پایگاه های امدادی گسترش یابند.

عباسی همچنین اظهار داشت: پایگاه های امداد و نجات بین جاده ای جمعیت هلال احمر علاوه بر آن در کاهش تلفات و خسارات انسانی حوادث و سوانح جاده ای موثرند در اولین لحظات وقوع حوادث و سوانح غیر جاده ای نیز به عنوان نیروی پیشرو در صحنه حضور پیدا می کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر پایگاه دارای ساختمان اداری، مسکونی و امدادی، انبار تجهیزات، آشیانه خودرو، پایگاه چرخبال و سالن اسکان اضطراری است./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار