تا امروز 1خرداد 92 کساني که براي ثبت نام انتخابات رياست جمهوري ثبت نام کرده‌اند ولي به دلايلي انصراف خود را اعلام کرده‌اند را در اين گزارش خواهيم ديد‌، دلايل انصراف اين کانديدا‌ها هر کدام خاص خودشان و برخي نيز به نفع کس ديگري کنار کشيده‌اند‌.

 
 
 
حجت الاسلام محمدحسن ابوترابي‌فرد نماينده تهران، ري، شميرانات و نائب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي طي درخواست 200 تن از نمايندگان، از كانديداتوري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري انصراف داد.
 
 
در پي انصراف داود احمدي‌نژاد از كانديداتوري، وي با ارسال نامه‌اي به شوراي نگهبان رسما انصراف خود را اعلام كرد.
متن نامه به شرح زير است:
حضور محترم فقها و حقوقدانان ارجمند شوراي نگهبان
سلام عليكم
از آنجا كه شوراي نگهبان در نظام جمهوري اسلامي ايران حافظ قانون اساسي، شرع مبين اسلام و يكي از مهمترين نهادهاي حكومتي به حساب مي‌آيد لذا ترديدي نيست كه بايستي تمامي قوانين و مقررات، منطبق بر قانون اساسي و شرعي باشد
لذا اينجانب ضمن تشكر و قدرداني از زحمات اعضاي شورا انصراف خود را از نامزدي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اعلام و كما في السابق آمادگي هرگونه همكاري و خدمت را در مسير اين امر مهم با تدبير شما دارم.
 
 
مسعود پزشكيان با اشاره به ثبت‌نام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري گفت: با توجه به حضور ايشان دليلي براي ادامه عرصه انتخابات نديده و از ادامه رقابت انصراف خواهم داد.
 
 
علي‌اكبر جوانفكر با صدور بيانيه‌اي به نفع مشايي از كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري انصراف داد.
متن بيانيه به شرح زير است:
حضور معنادار اينجانب در عرصه يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، اثبات اين حقيقت بود كه نسبت‌ها و اتهامات بي‌اساس جماعتي زياده‌خواه و رنج و مرارت‌هاي ناشي از بي‌عدالتي و به حبس افتادني نا‌صواب، نه تنها انگيزه‌هاي خدمت و تلاش صادقانه براي پيشرفت و اعتلاي كشور و عزت و سربلندي ملت رشيد ايران را در اينجانب كاهش نداده، بلكه باور و اراده‌ام را به ادامه اين راه روشن استحكام بخشيده است. 
 
 
صادق خليليان وزير جهاد كشاورزي با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه انصراف وي از كانديداتوري در راستاي حمايت از هيچكدام از كانديدا‌ها نبوده است.

 
معاون اول رئيس جمهور در پي انصراف از كانداتوري رياست جمهوري گفت: قبل از ثبت‌نام بنا به اصرار شماري از همكاران و دوستان با وجود مشغله‌هاي فراوان در دولت، براي ورود به عرصه انتخابات تصميم گرفتم اما همچنان كه پيش‌بيني مي‌كردم رئيس جمهور محترم نيز همين نظر را دارند كه اين ورود ممكن است ايفاي برخي مسئوليت‌هاي سنگين اجرايي كشور را با كندي يا وقفه مواجه كند بنابراين در نهايت تصميم به انصراف گرفتم.
  
 
كامران باقري لنكراني نيز به نفع سعيد جليلي از كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري كناره‌گيري كرد. وي در قسمتي از بيانيه خود اعلام كرده اين حمايت براي دفاع يكپارچه از گفتمان انقلاب اسلامي است.
 
 
رامين مهمانپرست سخنگوي سابق وزارت امور خارجه طي بيانيه‌اي از كانديداتوري رياست جمهوري انصراف داد.
در قسمتي از اين بيانيه آمده است:
اكنون كه ملت بزرگ ايران به مناسبت برگزاري انتخابات رياست جمهوري در آستانه خلق حماسه‌اي پرشكوه قرار دارد عزم خود را براي تداوم قدرتمندانه حركت الهي در جهت نيل به اهداف و آرمان‌هاي والاي انقلاب اسلامي و دسترسي به پيشرفت و عدالت و عزم سعادت جزم نموده است. 
 
 
صادق واعظ ‌زاده رئيس مركز الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت از كانديداتوري خود براي رياست جمهوري يازدهم انصراف داد. گفتني است، وي از روز گذشته سفرهاي انتخاباتي خود را لغو كرده است.
 






جواد اطاعت با اعلام انصراف خود از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری به نفع آیت الله هاشمی رفسنجانی ، تاکید کرد : با حضور ایشان دیگر تکلیفی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری احسای نمی کنم و به تبعیت از تصمیم اصلاح طلبان در اجماع بر روی کاندیدای واحد ،انصراف خود را به نفع رئیس مجمع تشخیص مصلحت اعلام می کنم . 







علیرضا علی احمدی ، ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران انتخابات از جمله شورای محترم نگهبان اظهار داشت : بنده به نفع آن کسی که توسط ملت فهیم ایران انتخاب می شود از عرصه رقابت انتخاباتی انصراف دادم . 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.