معاون اجرائی مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در حاشیه ی شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث از تولید 90 داروی اساسی بیماری های متنوع و تأمین 70 درصد از سرنگ مورد نیاز کشور خبر داد.

مصطفی پریدار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: با توجه به فعالیت های تولیدی سازمان تدارکات پزشکی در خصوص داروها و رفع نیازهای داروئی – درمانی مردم توسط این سازمان، تا کنون 70 درصد از نیازهای کشور در مورد سرنگ های 2و 5 و 10 سی سی و همچنین نیم از سرنگ انسولین مورد نیاز کشور به تعداد 100 میلیون تأمین می شود.
وی با اشاره با ابراز امید واری در خصوص ایجاد خط تولید جدید در سال جدید، عنوان کرد، با بهره برداری از خط تولید سرنگ انسولین در این سازمان، تعداد تولیدات  به 200 میلیون قلم خواهد رسید.
پریدار در ادامه اظهار داشت: در بخش دیالیز 70 تا 75 درصد از نیاز مردم در خصوص صافی و فیب دیالیز را تأمین می کنیم که از 4 هزار دستگاه مستمر در کشور برای امر خدمت رسانی 3هزار ودستگاه مربوط به مجموعه سازمان تدارکات پزشکی کشور خواهد بود که تمامی مراحل اجرائی و بهره برداری از آن در بخش سرویس دهی پشتیبانی ، مواداولیه وصافی به واسطه ی سازمان انجام می گیرد.
وی با اشاره به اینکه تنها بخش کوچکی از مواد اولیه و خام تولیدات از خارج وارد و مابقی داخل سازمان سها از راه های مختلف تولید می شود، اذعان داشت : ارزبری مجموعه کارخانه های سازمان نزدیک به 100 میلوین دلار است که تا سال گذشته از طریق ارز مرجع تأمین ولی امسال با توجه به تغییر رویکرد ها و سیاست های کشور از طریق ارز مبادله ای تأمین می گردد.
پریدار با اشاره به تعدیل هزینه های قیمت دارو و عدم افزایش قیمت دارو ها تا بدین لحظه در مجموعه ی هلال احمر ، گفت: هدف و رویکرد اساسی مجموعه ی هلال احمر کشور رفع نیاز از بیماران داخل کشور واشباع مردم در سراسر کشور است و در صورت افزایش تولیدات به سمت صادرات نیز حرکت خواهیم کرد. /ل
برچسب ها: تدارکات ، دارو ، انسولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار