رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی ایران گفت: پارسال بالغ بر 7 میلیارد و 43 میلیون دلار طرح سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مختلف به تصویب هیئت سرمایه‌گذاری خارجی رسید.

ابوالفضل کوده‌ای در حاشیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشگین‌شهر در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: سازمان سرمایه‌گذاری به عنوان نهاد دولتی تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران است و یکی از وظایف عمده این سازمان تصویب و پذیرش طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: البته این طرح‌ها مصوب شده و با ورود سرمایه برای اجرای طرح‌ها به مرور زمان شاهد پیشرفت و توسعه در اجرای این طرحها خواهیم بود که این اتفاق در امسال به مرور رخ خواهد داد.

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی ایران با اشاره به اولویت‌های امسال سازمان سرمایه‌گذاری در بخش حمایتی و صدور مجوز یادآور شد: ما در تمام زمینه‌ها اعم از صنعت، معدن، گردشگری، کشاروزی، خدمات و ساختمان ورود سرمایه‌گذاران را شاهد هستیم که امیدواریم با حضور آنها بتوان در این حوزه‌ها تحول اساسی را رقم زد.

کوده‌ای مهمترین اولویت را تسهیل روند صدور مجوزهای اولیه و آسان کردن این فرایند و ورود به بازارهای واقعی توصیف کرد و گفت:‌ بستر را باید به نحوی فراهم کرد تا سرمایه‌گذار در کمترین زمان و با خیال راحت به حوزه سرمایه‌گذاری ورود پیدا کرده و از مزیت‌ها و امتیازات خاص استفاده کند تا با دغدغه کم سرمایه‌گذاری اتفاق بیفتد.

وی زیر‌ساخت تعریف شده را آماده کردن بسترهای قانونی برای ورود سرمایه‌گذاران اعلام کرد و ابراز داشت: قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی که به تصویب مجلس رسیده است در این زمینه بهترین راهبرد است که آیین‌نامه‌های آن نیز در دولت تصویب شده است.

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی ایران همچنین افزود: مصوبه دولت برای تشکیل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در کل استان‌ها نیز به کلیه استان‌ها ابلاغ شده است که ریاست آن را استاندار و دبیری آن را امور اقتصادی عهده دارد.

کوده‌ای تصریح کرد: در کنار آن ستاد ماده 7 رسیدگی به شکایات و همچنین بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در صدور مجوزها را عهده‌دار است که انتظار می‌رود از بعد قانونی و ساختار‌سازی نیز در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی ایران در ادامه با یادآوری اینکه امنیت سرمایه‌گذاری و سود‌آوری جزو دغدغه‌های سرمایه‌گذاران خارجی محسوب می‌شود، گفت: در این زمینه اقداماتی را انجام دادیم تا موانع پیش‌رو برداشته شود/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.