دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هیات عالی نظارت در برررسی 175 اعتراض دریافتی، از مجموع 200 نفر رد صلاحیت شده نامزدهای شوراهای شهر در آذربایجانشرقی در هیات اجرایی، صلاحیت 50 نفر را تائید کرده است.

الهوردی دهقان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، با اعلام این خبر گفت: از مجموع 480نفر ثبت نام کننده برای عضویت در شورای اسلامی، صلاحیت 88 نفر در هیات اجرایی انتخابات شورای شهر تبریز، رد شده بود که تاکنون در هیات نظارت استان، صلاحیت 30 نفر از این رد صلاحیت شده ها، مورد تائید قرار گرفته است.

وی یادآور شد: از 112 نفر رد صلاحیت شده نامزدهای شوراهای شهر در سایر شهرهای استان نیز، 20 نفر تاکنون در هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان، موفق به اخذ تائید صلاحیت شده اند.

دهقانی با اشاره به ثبت نام 488 نفر برای عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: از این تعداد هشت نفر تا قبل از رسیدگی پرونده ها انصراف دادند و در نهایت پرونده 392 نفر از طرف هیات اجرایی انتخابات به هیات نظارت استان ارسال شد.

فرماندار شهرستان تبریز نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تبریز با تائید این مطالب هرگونه شایعه درباره وضعیت صلاحیت افراد خاص برای عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز را رد کرد.

وی با بیان اینکه رد صلاحیت شده های روستایی در هیات اجرایی بخش، شکایت خود را به هیات نظارت شهرستان ارائه داده بودند گفت: 28 اردیبهشت تائید و رد صلاحیتهای شواری اسلامی روستایی شهرستان تبریز مشخص شده است، اما تاکنون آمار دقیقی از رد و صلاحیت نامزدهای شورای اسلامی روستاهای استان، از حوزه های مختلف ارسال نشده است.

محمود چمنی یادآور شد: طبق قانون، آخرین فرصت جهت بررسی صلاحیت نامزدها، در هیات نظارت بر انتخابات شوراها، 12 خرداد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران تبریز: چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 59 شهر و یکهزار و 939 روستای آذربایجان شرقی برگزار می شود.

بر اساس قانون جدید شوراهای اسلامی، اعضای یازده نفره فعلی شورای اسلامی شهر تبریز به 21نفر افزایش یافته است/س

 

برچسب ها: تائید ، رد ، صلاحیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.