مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی از افزایش همکاری‌های ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای با استان دهوک عراق طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، جمشید اسعدی در جریان دیدار با مصطفی احمد عبدالخالق مشاور استاندار و رئیس مرکز صنعت و تکنولوژی دهوک، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های فی ما بین جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق بر عملیاتی نمودن این تفاهم نامه تاکید کرد و افزود: با عملیاتی شدن این تفاهم نامه ها زمینه های توسعه همکاری های آموزش فنی و حرفه ای بین 2 استان افزایش می یابد.

وی با اعلام اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی آماده برگزاری دوره های آموزشی- مهارتی براساس نیاز سنجی آموزشی است، اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان علاوه بر آموزش کار آموزان استان دهوک، مربیانی را نیز در رشته های هتلداری به این استان اعزام می کند.

مشاور استاندار و رئیس مرکز صنعت و تکنولوژی استان دهوک عراق نیز در این دیدار با استقبال از برگزاری دوره های آموزشی - مهارتی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی، با اشاره به اهمیت انعقاد تفاهم نامه های موجود خواستار عملیاتی شدن این تفاهم نامه ها شد.

احمد عبدالخالق آمادگی دهوک را در زمینه های تاسیس و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه ای توسط آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی را اعلام کرد.

در ادامه این دیدار زوزک احمد صائب مدیر اداره کار و آموزش فنی و حرفه ای دهوک نیز در دیدار با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی، خواستار اعزام مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی برای برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان و کارشناسان فنی و حرفه ای و نیز برگزاری دوره های آموزش های پیشرفته بر اساس نیاز سنجی استان دهوک عراق شد.

بزودی اولین گروه از استان دهوک عراق برای بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی و نمایشگاه اتاق تعاون، بازرگانی و صنعت و تجارت آذربایجان غربی وارد ارومیه می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.