رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران گفت: از این پس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا با مدیریت واحد اداره خواهند شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در جمع مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به رشد چشمگیر حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور، اظهار داشت: این مجموعه رشد مناسبی یافته است و در ردیف حوزه‌های علمیه برادران نظم و سرعت عمل در آن به چشم می‌خورد.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که مدرسه علمیه جامعه الزهرا(س) در قم پیش از تشکیل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به فعالیت می‌پرداخت، افزود: هیاتی زیر مقام معظم رهبری تشکیل شد تا جامعه الزهرا(س) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یکپارچه شوند، نتیجه کار این هیات آن شد که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از زیرمجموعه شورای عالی حوزه‌های علمیه خارج شود و به همراه جامعه الزهرا(س) در کنار هم زیرمجموعه شورای مستقل دیگری قرار بگیرند.

وی این شورای جدید را شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران دانست و گفت: این شورا زیر نظر شورای عالی حوزه‌های علمیه نیست و مجموع حوزه‌های علمیه خواهران از شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران هدایت و یکپارچه‌سازی می‌شوند.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به لزوم تعیین مدیر جدید برای مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) گفت: با توجه به توانایی، شناخت و دلسوزی و صاحب‌نظر بودن حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی نسبت به مسائل حوزه‌های علمیه خواهران وی را از مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اعم از جامعه الزهرا(س) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور منصوب شد.

وی با اشاره به تهیه اساسنامه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، افزود: شوراهای زیرمجموعه شورای گسترش حوزه‌های علمیه خواهران نظیر شورای گسترش و شورای برنامه‌ریزی در حال شکل‌گیری هستند و مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور باید معاونین خود را برای حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که شامل جامعه الزهرا(س) نیز می‌شود، معرفی کند.

یادآور می شود: هم اکنون دو مرکز حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) مجزا در حال فعالیت های آموزشی و پژوهشی هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.