نویسنده آمریکایی برنده جایزه بولیتزر تاکید کرد دولت اوباما معتقد است سراسر جهان میدان جنگ برای آمریکاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی ، مارک مازتی در گفتگو با این شبکه درباره جنگ مخفی آمریکا از طریق سازمان جاسوسی سیا در کشورهای دیگر گفت اساسا رئیس جمهور آمریکا از مخفیکاری خوشش می آید و دوست دارد ماموریتهای زیادی را به سیا بسپارد.

برای مثال در سومالی در سال دوهزار و شش هیچ کسی نمی دانست چه کار کند اما در این میان سیا طرح خود را برای مسلح کردن جنگسالاران در این کشور ارائه کرد تا آنها با اسلامگرایان مقابله کنند اما نتیجه عکس آن بود و اسلامگرایان قویتر شدند.

به همین علت سیا به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین رو آورد اما استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در بسیاری از کشورها از جمله پاکستان و افغانستان باعث شده است احساسات ضد آمریکایی تشدید شود.

شکی نیست بسیاری از گروههای تندرو در افغانستان و پاکستان در نتیجه عملیات مشترک آمریکا و پاکستان در منطقه بوجود آمده اند. مواردی از اتفاقات تروریستی که در چند سال گذشته در آمریکا شاهد بوده ایم نیز نتیجه افزایش احساسات ضد آمریکایی در کشورهای دیگر بویژه کشورهای مسلمان بوده است.

شکی نیست دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کل جریان اطلاعات را سرکوب و محدود می کند و اجازه نمی دهد گزارشی درباره بسیاری از برنامه های سری دولت و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی منتشر شود. در دوران اوباما شمار محاکمه هایی که برای افشاگری اتفاق افتاده ، بیشتر از دوران ریاست جمهوری بوش بوده است.

بعلاوه در زمان اوباما جنگ طلبی آمریکا بیشتر شده است و دولت اوباما سراسر جهان را میدان جنگی برای خود تلقی می کند و یکی از روشها برای اجرای این تفکر استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین است زیرا در این صورت مخالفتها در داخل آمریکا با این حملات کمتر می شود.
برچسب ها: اوباما ، جنگ ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار