عضو هيات رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به بدرفتاري سران بحرين با علماي شيعه گفت: مردم مسلمان منطقه براي علما احترام زيادي قائل هستند و اجازه تعدي به آنها را نخواهند داد.

منصور حقيقت‌پور نماينده اردبيل، سرعين و نمين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعاي دولت بحرين مبني بر دخالت ايران در امور داخلي اين کشور گفت: دولت بحرين در اوج رفتار ضد مردمي قرار دارد، در سالهاي گذشته که نتوانسته خروش ملت بحرين را مهار کند رفتارهاي خشونت بار آنها ادامه داشته و فکر مي کند مي‌توان با خشونت مشکل را حل کرد.
 
وي ادامه داد: تاريخ منطقه و همينطور تاريخ بيداري اسلامي نشان مي‌دهد که مواردي چون اعمال خشونت نه تنها مشکل بحرين را حل نخواهد کرد بلکه عزم مردم را جزم‌تر مي‌کند.
 
حقيقت‌پور با اشاره به بدرفتاري سران بحرين با علماي شيعه تصريح کرد: مردم مسلمان منطقه براي علما احترام زيادي قائل است و اجازه تعدي به علما را نخواهند داد.
 
وي ادامه داد: در زمان قبل از انقلاب هم هنگامي که روزنامه اطلاعات کلمه کوچکي در مورد مرجع بزرگي به نام خميني منتشر کرد با خروش ملت روبرو شد.
 
عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان اظهار داشت: دولت بحرين بايد از اين موارد درس بگيرد و به نظر مي‌رسد که اين اقدامات تلاش‌هاي مذبوهانه‌اي است تا مردم را ساکت کنند اما مطمئنا جواب نخواهند گرفت.

گفتني است دولت بحرین روز گذشته بار دیگر نسبت به آنچه که دخالت ایران در امور داخلی این کشور خواند، اعتراض کرد.

ناراحتی دولت بحرین از ایران بیشتر ناشی از انعکاس اعتراضات داخلی این کشور در رسانه‌های ایرانی به ویژه شبکه عربی برون مرزی "العالم" است، با توجه به بایکوت خبری اعتراضات بحرین از سوی رسانه‌های مطرح عربی و غربی، هم اکنون تنها شبکه العالم است که با انعکاس اعتراضات مردمی در بحرین و صدای مخالفان این کشور، تبدیل به رسانه‌ای شده که مورد توجه معترضان به ویژه شیعیان بحرین است.

 
انتهاي پيام//
برچسب ها: ایران ، علما ، شیعه ، دخالت ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار