وزیر نیرو از هوشمندسازی کل شبکه برق ایران به عنوان یکی از برنامه های این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مجید نامجو روز یکشنبه (امروز) در آیین گشایش نخستین جشنواره دستاوردهای علمی و فناوری ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل پژوهشگاه نیرو با حضور دکتر "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری، با بیان اینکه هم اکنون 14.8 درصد از ظرفیت تولید برق کشور با اجتساب نیروگاه های برقابی مربوط به انرژی های تجدیدپذیر است، گفت: در سال 2011، مجموع ظرفیت تولید برق جهان از انرژی های نو 16.7 درصد بوده است.

وی با اشاره به توجه ویژه وزارت نیرو برای استفاده از فناوری های جدید در صنعت برق، ارتقای توربین های گازی V94 به +V94.2 با یک درصد افزایش بازده، ساخت توربین های 250 مگاواتی، ساخت نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر اردبیل و حفاری 11 چاه برای تبدیل بخار خروجی به برق در این نیروگاه، تولید دانش فنی توربین های بادی 660 کیلوواتی و دستیابی به دانش فنی سلول های خورشیدی نانو را از دستاوردهای وزارت نیرو در این زمینه برشمرد.

به گفته وی، تولید دانش فنی میکروتوربین های برقابی تا 100 کیلووات، ساخت میکروتوربین های حرارتی و تولید توربین های بادی دو مگاواتی را از دیگر موفقیت های وزارت نیرو اعلام کرد.

وزیر نیرو سپس بومی سازی کنترل شبکه و دیسپاچینگ را از برنامه های این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: با توجه به ارتباط ایران با تمام کشورهای همسایه و برخورداری از چهاردهمین ظرفیت نصب شده نیروگاهی، باید دانش کنترل شبکه برق در کشور بومی شود.

نامجو همچنین هوشمندسازی کل شبکه برق و ساخت توربین های MAP2A با 10 مگاوات ظرفیت بیشتر از توربین های +MAP2 و 1.5 درصد بازدهی بیشتر را از برنامه های وزارت نیرو اعلام کرد و گفت: تا 1.5 سال آینده، ایران به کلاس F نیروگاه های حرارتی دست خواهد یافت.

وی دستیابی به اهداف کشور در زمینه توسعه انرژی های نو را مستلزم همکاری دستگاه های ذیربط ازجمله وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت دانست.
برچسب ها: وزارت نیرو ، انرژی ، نو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار