آیین رونمایی از پنج دستاورد جديد و پيشرفته سازمان انرژي‌هاي نو ايران امروز با حضور محمود احمدی نژاد رييس‌ جمهوری، وزیر نیرو معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این آیین از نخستين خط توليد مواد اوليه پره‌ توربين‌هاي بادي، نخستین پيل سوختي 10 کيلووات که به طور همزمان و با سوخت هيدروژن، برق و حرارت توليد کرده و خروجي آن بخار آب است که هيچ آلودگي زيست‌محيطي نيز ايجاد نمي‌کند، نخستين جرثقيل آسان‌ساز تعمير توربين‌هاي بادي، نخستين توربين بادي مگاواتي ساخت کشور با ظرفيت دو مگاوات و نخستين پيل سوختي کشور با سوخت کربنات مذاب با ظرفيت توليد 100 وات رونمايي شد.

در این آیین، همچنين از نقشه راه توسعه استفاده از توربين‌هاي بادي در کشور توسط رییس جمهوری رونمايي شد.

اين دستاوردها با سرمايه‌گذاري وزارت نيرو و ستاد توسعه فناوري‌ انرژي‌هاي نو و با حمايت معاونت علمي رياست جمهوري براي نخستين بار در کشور طراحي و اجرا شده است که در نتيجه بهره‌برداري از آنها، صرفه‌جويي ارزي قابل توجهي از محل بي‌نيازي کشور به واردات اين دستاوردها حاصل مي‌شود.

براساس این گزارش، نخستین جشنواره دستاوردهای علمی و فناوری ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز هم اکنون با سخنرانی دکتر "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری در محل پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است.
برچسب ها: وزارت نیرو ، انرژی ، نو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار