وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مداحان را قشر رسانه ای مورد وثوق و اعتماد مردم دانست که در دل مردم جای دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، " سید محمد حسینی " شامگاه شنبه در پنجمین نشست هم اندیشی مداحان و شعرای نخبه کشوری که در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد افزود: امروز دشمن با بهره گیری از شبکه های ماهواره ای به طور مستمر در حال برنامه ریزی و طراحی نقشه های شوم خود است و برای مقابله با آن رسانه ملی یک وظیفه دارد، خبرگزاری ها و تک تک مداحان نیز به عنوان رسانه یک وظیفه دیگر دارند. 
وی به انتخابات پیش رو در سال حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره و ابراز امیدواری کرد در آستانه این رویداد بسیار مهم انتخابات موجب عزت، شوکت و اقتدار ملت بزرگ ایران در سراسر دنیا باشد. 
حسینی اظهار داشت: هر قدر انقلاب می گذرد رویارویی جبهه حق و کفر نمایان تر می شود و دشمن از هر فرصتی در پی ضربه زدن به انقلاب اسلامی است. 
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشوربه حضور همیشه در صحنه ملت ایران در انتخابات اشاره کرد و یادآور شد :مردم ما انتخابات را از سال 58 در کشور تجربه کرده اند و این واقعیتی است که نشانگر مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال گفت: در انتخابات های گذشته که با حضور گسترده مردم همراه بوده دشمن زمین گیر شده و مدتی در لاک خود فرو رفته است. 
حسینی با اشاره به اینکه تا سال 88 در خصوص برگزاری انتخابات مشکلی نداشتیم افزود: از این سال دشمنان ما طراحی های خود را انجام داد تا نقطه قوت ما را تبدیل به آسیب کند و عده ای هم در داخل کشور همراهی و سکوت کردند از این رو آن حوادث تلخی روی داد. 
وی گفت:‌ ما آن تجربه را پشت سر گذاشتیم اما ساده انگارانه است اگر بگوییم دشمن ما را رها کرده است. 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه همچنین به هوشیاری مردم برای حضور در عرصه انتخابات اشاره کرد و افزود: آزادی که امروز در عرصه انتخابات داریم در هیچ کشوری از دنیا وجود ندارد از این رو باید کشورهایی که به ظاهر دموکراسی دارند را بتوانیم به چالش بکشیم. 
وی گفت: نکته ای که باید بدان توجه داشت این است که امروز ایجاد بدبینی به نظام اسلامی یکی از مسائلی ا ست که وجود دارد. 
حسینی افزود: ‌البته قبلا هم می گفتند که نظام ولایت فقیه کارآمد نیست اما این در حالی است که ما بعد از انقلاب دائما حرکت رو به رشد داشته ایم و نگاه ما به آینده است. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حماسه سیاسی نیز گفت: باید خط کشی و مرز بندی ما با دشمن مشخص شود ،نمی شود که دشمن از یک جریان در کشور حمایت کند زیرا این بیانگر آن است که جایی از کار مشکل دارد از این رو بحث دشمن شناسی بحثی اساسی است. 
حسینی در ادامه به مشکلات اقتصادی سال گذشته اشاره و گفت: کسی آن را کتمان نمی کند، موضوع تحریم ها و شاهد دیپلماسی فعال آنها برای سد کردن راهها برای کشور بودیم البته آنها تصور می کردند که ما به زانو در می آییم اما ملت فهیم ایران تمامی این تحریم ها و تهدیدها را یکی از پس از دیگری به فرصت تبدیل کرد. 
عضو کابینه دولت دهم خاطرنشان کرد: یکسری می گویند مسوولان کشور بی کفایتند و نمی توانند کار کنند که این حرف بی منطق و بی انصافی است و در چنین شرایطی که دشمنان از بیرون فشار می آورندباید همگرایی و هماهنگی بین نهادها و قوا بیشتر باشد. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تبلیغات کاندیداها هم گفت:‌ باید روح امید را در مردم ایجاد کرد اما در ا ین زمینه نباید افراط و تفریط کرد، نباید گفت منجی خواهد آمد که همه مشکلات را حل می کند. 
حسینی افزود: رقابت های انتخاباتی نباید وحدت و انسجام مردم را خدشه دار کند و به صف بندی و اردوکشی های خیابانی بیانجامد. 
وی گفت:‌ ما می خواهیم با حضور آحاد مردم حرکتی بی نظیر در کشور به وجود آید که البته با هوشیاری مردم در این مسیر هم هستیم. 
حسینی افزود:‌ در خصوص تایید صلاحیت ها فصل الخطاب قانون است و نمی توان برای اینکه کسی تایید نشد اساس انقلاب را زیر سوال برد. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص وظیفه ریاست جمهوری نیز گفت: کار اجرایی کشور کار ساده ای نیست کار سنگینی است که نیاز به فردی توانمند، باجرات، فعال و... دارد. 
وی افزود:‌ اصلح ترین کاندیداها آن است که خط ولایت در کشور را تقویت کند و در این خصوص نیز اینکه صداوسیما درباره ویژگی ها و معیارهای آن در بخش های مختلف خبر می گوید کافی نیست و باید تفسیر و تبیین بیشتری صورت گیرد. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ شجاعت، صاحب برنامه و حکمت و تدبیر از دیگر ویژگی های کاندیدای اصلح است و باید در دولت بعدی نقاط قوت فعلی که مردمی بودن و استکبار ستیزی و موارد دیگر حفظ شود و نقاط ضعف نیز برطرف گردد. 
حسینی در خصوص این مطلب که جریاناتی که با نظام و ولایت زاویه دارند اگر بخواهند با دشمنان همسو شوند چه کار باید کرد افزود: آنها در جریان های پیشین زخم خورده هستند و اطلاع داریم که برنامه ریزی های جدیدی دارند و طراحی کردند و معیار و بنای ما رهبری است و اگر این معیار را داشته باشیم از هر انحرافی مبرا خواهیم بود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار