معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از نجات تیم 11 نفره دانشجویان که در ارتفاعات تفتان گرفتار شده بودند خبر داد.

حیدرحیدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: روز گذشته امدادگران کوهستان از طریق تماس مرکز اورژانس در جریان مفقود شدن تعدادی کوهنورد در ارتفاعات تفتان، بلافاصله تیم امدادی به منطقه اعزام شد.

وی با بیان این که بررسی های اولیه نشان داد که اعضای تیم کوهنوردی در ارتفاعات 3 هزار متری تفتان گرفتار شده اند گفت: بررسی اولیه نشان داد که تعدادی از این کوهنوردان در هنگام كوهنوردي دچار مصدومیت شدند.

حیدری با اشاره به این که اعضای این تیم کوهنوردی دانشجو بودند گفت: امدادگران در عملیاتی هفت ساعته توانستند محل دقیق این افراد را در ارتفاعات 3 هزار و 700 متری بیابند.

وی با بیان این که سه عضو این تیم 11 نفره به علت سقوط از سنگ های لغزنده دچار مصدومیت شدند گفت: نجات و انتقال این مصدومان در دستور کار قرار گرفت و این افراد به دامنه کوه منتقل و به بیمارستان امام علی(ع) زاهدان منتقل شدند.

حیدری در خاتمه اظهار داشت: مابقی کوهنوردان با راهنمایی امداد گران به پناهگاه" درگل" منتقل و سرانجام پس از 14 ساعت عملیات جست و جو و نجات تیم دانشجویی در تفتان پایان یافت./ز

برچسب ها: تفتان ، هلال احمر ، نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار