مدیرکل استاندارد استان بوشهر، از تأیید صلاحیت 4 آزمایشگاه همکار دیگر در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر محمدرحیم بهره‌مند صبح امروز در حاشیه بازدید از آزمایشگاه‌های استاندارد استان بوشهر با اعلام مطلب فوق، گفت: در بازدید اولیه کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران از آزمایشگاه‌های استان بوشهر، 4 آزمایشگاه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آزمایشگاهی این استان افزوده شد.

وی با اشاره به زمینه‌های این آزمایشگاه‌ها، اظهار داشت: آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت شده در زمینه‌های بلبرینگ، دیسک و صفحه کلاچ، سیلندرهای CNG و تست‌های غیرمخرب جوش هستند.

بهره‌مند افزود: با تأیید این آزمایشگاه‌ها، گامی دیگر در جهت افزایش توانمندی‌های این استان در زمینه‌ استانداردسازی و نیز کنترل کیفیت محصولات در بوشهر برداشته شد.

این مقام مسئول بیان کرد: استان بوشهر با دارا بودن بیش از 40 آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده در زمینه‌های برق، مکانیک، صنایع شیمیایی، غذایی و میکروبی، عمران و ساختمانی، نفتی و ... و بالغ بر 100 پروانه تأیید صلاحیت، توانایی آزمون بیش از 90 درصد از کالاهای مشمول استاندارد را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در راستای آموزش تصریح کرد: راه‌اندازی رشته‌ تحصیلی استاندارد و کنترل کیفیت در دانشگاه می‌تواند موجبات پیشرفت و توسعه‌ پرشتاب‌تر فرهنگ استاندارد در میان اقشار مختلف جامعه فراهم کند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ضمن درخواست از نیروهای علمی دانشگاه برای تجزیه و تحلیل علمی داده‌های حاصل از نظارت بر تولیدات و کنترل بازار، یادآور شد: هزینه‌های خرید نمونه و هزینه‌های آزمون توسط سازمان ملی استاندارد ایران پرداخت خواهد شد.
برچسب ها: بوشهر ، آزمایشگاه ، صلاحیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.