حجت الاسلام و المسلین آتش زر گفت: شهردار قم پس از زیارت این مقبره و آشنایی با این شخصیت، متوجه ضرورت برقراری ارتباط میان مسلمانان، خصوصا شیعیان کشور تایلند با قم شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی قم در تایلند بیان کرد: برگزاری هفته فرهنگی قم در تایلند، در شورای فرهنگی استان مطرح شده بوده و در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نیز مطرح و مصوبه شورای اسلامی شهر را نیز دارد.
وی در ادامه در ارتباط با شکل گیری ارتباطات فرهنگی میان قم و تایلند و برگزاری این هفته فرهنگی، گفت: چندی پیش، شهردار قم به سمینار شهرداران آسیایی رفنتند و در جریان این سمینار مقبره شیخ احمد قمی که در تایلند واقع شده است را زیارت کردند.
آتش زر افزود: شیخ احمد قمی فرد بزرگ و مورد احترامی در تایلند بوده که در سالهای دور از قم به تایلند سفر کرده و در تایلند مستقر شده است.
رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این مطلب که در حال حاضر هم پسوند قمی در میان مردم تایلند و در بین نوادگان شیخ احمد قمی زیاد است، اظهار داشت: شهردار قم پس از زیارت این مقبره و آشنایی با این شخصیت، متوجه ضرورت برقراری ارتباط میان مسلمانان، خصوصا شیعیان کشور تایلند با قم شد.
وی با اشاره به این مطلب که افراد بسیار زیادی توسط شیخ احمد قمی در تایلند مسلمان شده اند، بیان کرد: این هفته، سمیناری به عنوان هفته فرهنگ قم در تایلند در حال برگزاری است که در این سمینار علاوه بر معرفی شهر قم به مردم تایلند، شخصیت شیخ احمد قمی نیز که در تاریخ تایلند بسیار تاثیر گذار بوده بیشتر معرفی می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.