معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از رونق گرفتن گلیم «میل‌ماژم منطقه‌ی سنقر و کلیایی خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، منطقه‌ی کرمانشاه، «نصرت‌الله سپهر» در این‌باره اظهار کرد: گلیم کرمانشاه مهد تمدن و هنر است و هنر هنرمندان این دیار همواره برای مردمانش خوشایند و دل‌انگیز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نقش «میل‌ماژ» در نقوش گلیم سنتی استان کرمانشاه از نقوش قدیمی و سنتی منطقه سنقرو کلیایی کرمانشاه است که در این شهرستان رونق می‌گیرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه ادامه داد: نقش «میل‌ماژ» در نقوش گلیم سنتی استان کرمانشاه از نقوش قدیمی و سنتی منطقه سنقرو کلیایی کرمانشاه است که به‌صورت راه‌ راه و با استفاده از انواع رنگ‌های گیاهی قرمز، سبز، نخودی و ... با پشم تولید می‌شود.

سپهر، با تاکید بر این‌که هنر گلیم‌بافی «میل‌ماژ» رو به فراموشی است، افزود: با تلاش و تشویق تولیدکنندگان و فروشندگان عمده تولیدات خوبی در این زمینه انجام شد و با توجه به نمونه‌های تولیدشده نقش «میل‌ماژ» در صورت استقبال بازار از این طرح تا بیش از 1000 بافنده و تولیدکننده در این زمینه در آینده نزدیک داریم.

وی یادآور شد: جا دارد از دلسوزان آگاه و عالم به هنر در این عرصه تقدیر و تشکر داشته باشم چراکه این موضوع علاوه بر حفظ هویت‌های فرهنگی‌هنری اصیل استان کرمانشاه در اشتغال خانگی و بهبود اقتصاد خانوارهای کم‌درآمد و رشد روحیه کار و فعالیت در بین خانواده‌ها و نسل جدید تاثیر بسزایی دارد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: گلیم ، سنقر ، میل ماژ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.