مسوول امور استانهای فدراسیون تیراندازی گفت: بیش از 200 هزار نفر در کشور در رشته های مختلف تیراندازی مشغول به فعالیت هستند.

منصور شفیعی خانی  درگفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ياسوج افزود: فدراسیون تیراندازی در برنامه ای بلند مدت پیش بینی کرده است که علاوه بر این تعداد تا سال دو هزار در کشور دو درصد جامعه هدف سنین 12 تا 40 سال عضو رشته تیراندازی شوند.
وی با بیان اینکه تا سال 86 سالن ورزشی برای برگزاری مسابقات تیراندازی وجود نداشت بیان کرد: با جذب اعتبارات لازم سالن ورزش تیراندازی در تهران ساخته شد و هم اینک مسابقات جهانی و المپیک در آن برگزار می شود.
شفیعی خانی از انعقاد تفاهم نامه هایی با وزرات آموزش و پرورش،وزارت علوم تحقیقات و فناوری و بسیج برای ساخت 500 سالن ورزشی چند منظوره در استان های کشور خبر داد: از این تعداد طرح در دست اجرا چند سالن در استان های قم ، مرکزی و سایر استانها به بهره برداری رسیده است .
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 50 تیم در لیگ های گوناگون تیراندازی کشور حضور دارند، افزود: با توجه به استعداد بالای جوانان ایرانی در این رشته ورزشی باید آموزش های لازم از طریق مربیان و کارشناسان انتقال داده شود.
مسوول امور شهرستان های فدراسیون تیراندازی در باره موضوع تامین تجهیزات و مشکلات پیش روی ورزشکاران این رشته نیز گفت: در برنامه ای بلند مدت تولید تجهیزات و وسایل تیراندازی در داخل کشور در دو بخش دولتی و خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.
شفیعی خانی با اشاره به قیمت بالای تجهیزات ورزش تیراندازی بیان کرد: حمایت بخش خصوصی می تواند موجب پویایی و شکوفایی ورزش تیراندازی در استان های کشور شود.
وی به طرح ساخت وسایل و تجهیزات ورزش تیراندازی در سلفچگان اشاره کرد و گفت : بخشی از این طرح در قالب فدراسیون کار خود را آغاز کرده و بخشی هم توسط وزارت دفاع و بخش خصوصی در حال انجام است که پیش بینی می شود بزودی تولید تجهیزات رشته تیراندازی در این منطقه آغاز شود.
شفیعی خانی بیان کرد: برای اجرای طرح تولید تجهیزات رشته تیراندازی در سلفچگان تاکنون یک میلیارد تومان هزینه شده است//س
برچسب ها: رشته ، تیراندازی ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.