یک دستگاه آب شیرین کن خورشیدی از نوع PV-RO به زودی در روستای برکه خلف جزیره ی قشم به بهره بداري مي رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران کسرا حکمت ،مشاور سازمان منطقه آزاد در امور انرژی های برگشت پذیر گفت: یک دستگاه آب شیرین کن خورشیدی از نوع PV-RO به زودی کار خود را در روستای برکه خلف جزیره ی قشم آغاز خواهد کرد.

وی در حاشیه بازدید از پروژه های آب شهرستان قشم در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: فناوری PV-RO که ترکیبی از شیوه تصفیه ی آب اسمز معکوس و پنل های خورشیدی است، مقرون به صرفه ترین فناوری از نوع خورشیدی است و در این دستگاه قابل حمل به کار گرفته شده است.

حکمت با بیان این که هر یک از آب شیرین کن های خورشیدی به آسانی می تواند با یک خودروی وانت به محل مورد نظر برده شود، در تشریح روش کار این دستگاه ها گفت: آب مورد استفاده در فناوری PV-RO آب های دارای سختی کم، همچون آب باران و آب چاه است که در مناطقی مثل روستاهای جزیره ی قشم یافت می شود و بسته به سختی آب، هر دستگاه توانایی تولید روزانه یک تا پنج متر مکعب آب تازه و فاقد آلوده گی دارد.

وی یادآور شد: با فراگیر شدن این طرح، آب شرب همه ی روستاهای جزیره به این روش تامین می شود.

فناوری PV-RO که به سبب برخورداری از ویژه گی حمل آسان، از قابلیت بالایی در زمان های بحران و اضطرار، مانند سیل، زمین لرزه و آتش سوزی برخوردار است، برای نخستین بار در کشور، از سوی پژوهشگاه نیروی وزارت نیرو به صورت پایلوت در جزیره ی قشم آزموده می شود.

برچسب ها: اب شیرین کن ، خورشیدی ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار