مقامات هندی اعلام کردند ایران موافقت کرده است در عوض پول نفت صادراتی خود به هند از این کشور قطعات خودرو و دارو وارد کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از اينديا تايمز؛ یک مقام وزارت بازرگانی هند گفت: ما طي سفر به ایران به مقامات اين کشور پیشنهاد دادیم که همکاري دو دولت در بخش های مهندسی، برق، فولاد، خودرو و دارو گسترش یابد.

شايان ذکر است که اين تصميم  از آنجايي گرفته شد که در ماه‌هاي اخير پرداخت پول نفت ايران به روپيه دچار مشکل شد.

در حالی که واردات کشور هند از ایران 11.6 میلیارد دلار بوده است، اين کشور در سال 13-2012، حدود 3.36 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرد.

صدور قطعات خودرو و دارو به ترتیب با 18.4 و 14.6 میلیارد دلار در سال 13-2012 بیشترین صادرات هند را به خود اختصاص داده اند.

ماه گذشته، هیئتی به سرپرستی وزیر بازرگانی هند به ایران سفر کرد و پیشنهاد صدور کالاهای مختلف هندی به ایران را به منظور کاهش کسری تجاری 11 میلیارد دلاری دهلی نو با تهران ارائه داد.

ایران همچنین با برخی از شرکت های خودرو سازی هندی نظیر شرکت "تی‌وی اس"، برای انجام سرمایه گذاری مشترک، مذاکراتی را انجام داده است.

صادرات داروی هندی به ایران نیز در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیری بوده است، به طوری که سهم صادرات دارو از کل صادرات هند به 30 درصد رسیده است.

برچسب ها: ایران ، هند ، خودرو ، نفت ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار