استاندار قم در مراسم تجليل از اساتيد نمونه گفت: دانشگاه هاي قم بايد پيشتاز تحقق ماموريت هاي علمي و فرهنگي قم باشند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان قم، کرم رضا پیریایی در همایش تجلیل از اساتید نمونه مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم که در تالار معصوميه استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نقش دانشگاه علمی کاربردی در بحث آمایش سرزمینی و انسانی استان نقش تاثیرگذار و مهی است.

وی با اشاره به این که برای آمایش سرزمینی ابتدا باید موقعیت ها را خوب بشناسیم بیان داشت: شناخت خوب فرصت ها، نقاط ضعف و قوت ها، واقعيت مهمي است كه امكان برنامه ريزي درست و رسيدن به اهداف را فراهم مي كند.

پیریایی با تاکید بر این که همه ما باید براي ساختن جامعه اي آباد تلاش کنیم، به فلسفه تشكيل دانشگاه جامع علمي و كاربردي در كشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی نسل جدیدي از دانشگاه ها شکل گرفته پس از پيروزي انقلاب اسلامي است كه جنس و فصل آن با دانشگاه های دیگر متفاوت است.

استاندار قم با بيان اين كه دو موضوع مهم اشتغال و مهارت محور كار اين دانشگاه را تشكيل مي دهند، اهميت آموزش هاي مهارتي در استان را يادآور شد و عنوان داشت: رشته‌های موجود در مراکز جامع علمي و كاربردي بايد متناسب با بازار کار و نیاز استان تعریف شوند.

وی در پايان ضمن تقدير از مشاركت فعال دانشگاه ها در كمك به توسعه و پيشرفت قم تصریح کرد: مراكز حوزوي و علمي قم بايد پيشتاز تحقق وظايف و ماموريت هاي قم در بحث ديپلماسي علمي و ساختن قمي در شان ام القراي جهان اسلام و آبروي نظام باشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.