رئیس سازمان حوزه هنری گفت: جهانی شدن از جمله آمال و آرزوهای نویسندگان ایرانی است که با بررسی و مطالعه دقیق مکاتب مختلف ادبی می‌توان پی برد که تنها مسیر تحقق این امر مهم ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / محسن مومنی در مراسم رونمایی از کتاب « تلگراف‌چی پنج ستاره‌» افزود: یکی از بهترین بسترها برای بروز خلاقیت‌ها و هنر ارزشی توجه به ادبیات پایداری است که در سال‌های اخیر در کشورمان رونق گرفته به طوری که مردم عادی نیز با این ادبیات انس و الفتی دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز تولید آثار ارزشی و معنوی از تنوع و کار‌آمدی خوبی برخوردار است، عنوان کرد: حوزه هنری با ورود عالمانه به تولید آثار از رزمندگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی سعی می‌کند گنجینه عظیم دفاع مقدس را صیانت کند که در این راستا در سال‌های اخیر صدها کتاب، تولید فیلم و همچنین آثار فرهنگی و هنری متنوع مورد توجه و نقد و تحلیل قرار گرفته است.

رئیس سازمان حوزه هنری گفت: استان اردبیل به عنوان استان دلاور‌خیز در جنگ هشت ساله و مقاومت جاودانه ملت ایران مفاخر ارزشمندی در حوزه ادبیات پایداری دارد که یکی از این اسطوره‌ها مرحوم امیر حسین فردی بود که توانست در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت آثار جاودانه‌ای را از خود به یادگار بگذارد تا نسل آینده از این میراث استفاده کند.

مومنی افزود: جهانی شدن از جمله آمال و آرزوهای نویسندگان ایرانی است که با بررسی و مطالعه دقیق مکاتب مختلف ادبی می‌توان پی برد که تنها مسیر تحقق این امر مهم ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

وی با یادآوری اینکه ادبیات دفاع مقدس ما اصالت واقعی داشته و امروز در اکثر کشورها مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به هنر اصیل و هنرمندان با کفایت ما لیاقت و شایستگی واقعی بخشیده است.

رئیس سازمان حوزه هنری ادبیات مقاومت و پایداری را اصیل‌ترین نوع ادبیات کشور بعد از مشروطه توصیف کرد و یادآور شد: می‌توان تولیدات نویسندگان ایرانی را در این حوزه جهانی مشاهده کرده و به آن نظر انداخت.

مومنی از ادبیات پایداری به عنوان یک مکتب ماندگار و قابل اتکا یاد کرد و بیان داشت: این ادبیات شاخصه‌های ممتازی دارد که سبب شده به عنوان یک مکتب نوشتاری قابل اتکا شکل گرفته و از آن یاد شود.

وی تاکید کرد: هر چند پیش از ادبیات پایداری نویسندگان مختلف سعی می‌کردند نسبت به اصالت آن تردید به راه اندازند اما بعد از پیروزی انقلاب و در جنگ هشت ساله این ادبیات به مرحله رشد و نمو حقیقی رسید و سبب شد تا اصالت قلم ایرانی بیش از هر زمان دیگر جلوه‌گری کند/س 

برچسب ها: اردبیل ، ادبیات ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.