تقویت حوزه پژوهش کودکان نیازمند تقویت از سوی کارشناسان این حوزه است.

منصوره کریم زاده، مدیر گروه آموزشی رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان در حاشیه دومين سمینار سراسری آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان که از 24 لغایت 26 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:در این سمینار فراتحلیلی روی پایان نامه ها،مقالات علمی،روزنامه ها،کتاب حوزه کودکان انجام دادیم و امیدواریم با شناسایی فضاهایی که تاکنون نادیده گرفته شده بتوانیم درصدد تقویت حوزه پژوهش کودکان باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همچنین اظهار داشت:وقتی درخصوص برخی از محورهای همایش نظیر ضرورت بسته های آموزشی تأمل می کنیم می بینیم که آیا بسترهای آموزشی ضرورت دارد؟
چه بسته هایی با چه استانداردهایی پاسخگوی نیاز کودکان است؟اثر بخشی آنها تا چه اندازه است؟آیا براساس الگویی متخصص بومی سازی شده اند؟آیا بسته های آموزشی می تواند در جهت یادگیری والدین بمنظور ارتقا آموزش مهارت به کودکان موثر باشد؟ و...

وی گفت:استانداردها و رویکردهای آموزشی،تسهیل دین پذیری و آموزش مفاهیم دینی،رسانه و کودکان زیر 7 سال،خانواده و فرزندپروری شادکامی در کودکان،وضعیت کتاب کودکان،معیار انتخاب و امنیت شغلی کارکنان از دیگر محورهای دومین سمینار سراسری آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان است که هر کدام حرف هایی برای گفتن دارد و با تأمل بر روی آنان می توان شاهد دستاوردهای در نتیجه خوبی در این سمینار بود.

وی گفت:آموزش و پرورش صحیح کودکان پیش دبستان می تواند بروز و ظهور جامعه از جوانان خلاق و متعهد باشند و امیدواریم بتوانیم دستاوردهای این سمینار را به کارشناسان،فارغ التحصیلان و دانشجویانی که با کودکان ارتباط دارند ارائه دهیم./ح


برچسب ها: پژوهش ، کودک ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار