بغداد هدف از ورود عناصر «پ ک ک » را به داخل خاک عراق انتقال تنش از ترکيه به عراق قلمداد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العراقيه ؛ دولت عراق ورود عناصر «پ ک ک» را به شمال اين کشور رد کرد و آن را نقض حاکميت ملي و بي توجهي به استقلال عراق دانست.

هيئت دولت عراق در بيانيه اي اعلام کرد: بغداد درکنار ايجاد راه حل مسالمت آميز براي مشکلات کشورهاي منطقه است، اما نبايد اين مسائل حاکميت ملي عراق را زير سؤال ببرد. دولت عراق وزارت امور خارجه اين کشور را مکلف کرده است که اعتراض و غير قابل قبول بودن اين اقدام ترکيه را به آنکارا اعلام کند زيرا بغداد ورود افراد مسلح يا غير مسلح را به عراق و اتخاذ هرگونه تصميمي مربوط به اين کشور بدون هماهنگي با دولت عراق را قاطعانه رد مي کند.

همچنين دولت عراق به شوراي امنيت درباره ورود عناصر «پ ک ک» به شمال اين کشور شکايت کرده است و از اين شورا خواسته است در اين باره نقش خود را به عنوان نهادي که مسئوليت حفظ صلح و امنيت بين المللي  بر عهد دارد، ايفا کند و تصميم مناسبي را براي جلوگيري از تجاوز به حاکميت ملي عراق اتخاذ کند.

همچنين دولت عراق از وزارت امور خارجه اين کشور خواسته است در دو نامه جداگانه به اتحاديه عرب و سازمان همکاري هاي اسلامي بخواهد از عراق براي دفاع از حاکميت و استقلال خود همکاري و قطعنامه هايي را بر اساس قوانين بين المللي تصويب کنند.

کمال الساعدي نماينده پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون در اين باره گفت: دولت عراق اين حق را دارد که عناصر «پ ک ک» را به علت ورود غير قانوني به اين کشور بازداشت کند.وي افزود: هيچ فردي نمي تواند بر اساس قانون اساسي عراق بدون موافقت دولت اين کشور وارد خاک عراق وارد شود. توافق دولت ترکيه با «پ ک ک» براي انتقال عناصر آن به عراق با هدف انتقال تنش از ترکيه به داخل خاک عراق است.

برچسب ها: ترکیه ، عراق ، تنش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار