تاکنون 790 میلیارد تومان به محصولات کشاورزی استان همدان، خسارت وارد شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان ؛ همدان معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در کارگروه اقتصادی استانداری با  بابیان اینکه 346 هزار و 250 هکتار از اراضی استان48 درصد کاهش تولیدگندم را داشته است گفت: به علت کاهش شدید بارندگی وکم آبی در استان 178 هزار هکتار از مزارع دیم استان قابلیت برداشت ندارند و فقط برای تامین علوفه گیاهی مورد استفاده قرار می گیرند.
ابراهیمی افزود: تاکنون استان 445 هزار تن تولید محصول گندم را داشته است.
وی بابیان اینکه استان همدان به علت خشکسالی کمبود بذرگندم دارد گفت:باید با برنامه ریزی مناسب مانع از خروج گندم استان به مناطق جنوبی کشور شد.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بابیان اینکه برای برداشت محصولات کشاورزی به 1007 دستگاه کمباین نیاز داریم ودر استان با کمبود 600 دستگاه مواجه هستیم گفت:برای جبران کمبود این دستگاه ها از استان های ایلام ،خراسان جنوبی،کرمانشاه ،مازندران به استان وارد خواهد شد.
ابراهیمی افزود: چون این دستگاه ها از جنوب وارد استان میشود باید با شرایط محصولات زراعی استان تنظیم شوند به همین دلیل 76 گروه وظیفه تنظیم کمباین را برعهده دارند تا ریزش آن را به زیر 7درصد برسانند.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزیگفت تازمتنی که کمباین ها متناسب با مزارع تنظیم نشوند سوخت آنان تامین نمیشود.
ابراهیمی  بیان کردبه دلیل تنوع مزارع آبی و دیم  قیمت واحدی برای برداشت محصولات در نظر گرفته نشده است ولی به طور میانگین در هر هکتار برداشت قیمت 100هزار تومان است./س
برچسب ها: خسارت ، کشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.