فرماندار شهرستان سلماس گفت: فصل‌الخطاب در انتخابات قانون است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه به نقل از روابط عمومي فرمانداري شهرستان سلماس؛ مرتضي نظري   در دوره آموزشي ناظرين و سرناظرين انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا شهرستان سلماس در سالن اجتماعات شهيد رجايي اين شهرستان با تشريح فرآيند انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا اظهار کرد: انتخابات پيش رو يکي از پرشورترين و حماسي‌ترين انتخابات در طول تاريخ انقلاب اسلامي است و اين مهم تنها با راي و انتخاب مردم کشور محقق مي‌شود.

وي با بيان اينکه ساختار انتخابات نظام جمهوري اسلامي يکي از سالم‌ترين ساختارهاي انتخاباتي جهان است، افزود: ساختار کلي انتخابات در کشور ما سالم است و کسي نمي‌تواند خدشه‌اي به آن وارد کند اما اين در حالي است که مي‌طلبد دست اندرکاران انتخابات، اعتمادسازي را سرلوحه کار خود قرار دهند.

فرماندار سلماس تصريح کرد: در همين راستا دولت و عوامل اجرايي انتخابات تمام تلاش خود را به کار مي‌گيرند تا همانند دوره‌هاي قبل انتخاباتي سالم و باشکوه در کشور برگزار شود.

نظري با بيان اينکه يازدهمين انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا را از حساس‌ترين انتخابات کشور به ‌شمار ميرود، خاطرنشان کرد: حضور پرشور و حماسي مردم و انتخاب فرد اصلح از مهم‌ترين نکاتي است که بايد به آن توجه ويژه‌اي داشت.

وي با تأکيد بر اينکه نبايد از اموال عمومي و بيت‌المال در انتخابات استفاده شود، اظهار کرد: در همين راستا با هرگونه تخلفي به شدت برخورد خواهد شد.

رئيس ستاد انتخابات سلماس با بيان اينکه تعداد اعضاي اصلي شوراها در شهر‌هاي بالاي 50 هزار نفر 11 عضو است، خاطرنشان کرد: تعداد اعضاي اصلي شورا‌ها در شهرهاي 20 هزار نفر پنج عضو و تعداد اعضاي اصلي شورا‌ها در شهرهاي داراي 20 تا 50 هزار نفر جمعيت نيز هفت عضو اصلي است.

نظري در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري گفت: فصل‌الخطاب همه افراد بايد قانون باشد و امور کشور و برنامه‌ها نيز بايد طبق قانون انجام گيرد تا کشور دچار مشکل نشود.

فرماندار سلماس با بيان اينکه کانديدا شدن براي همه افراد واجد‌الشرايط آزاد است، تصريح کرد: کساني که ثبت نام کردند و وارد ميدان رقابت شده‌اند بايد در درجه اول ولايتمدار باشند و در گذشته نيز مطيع محض ولايت بوده باشند.

وي افزود: التزام به قانون، تعهد، کارداني، تخصص، اشراف به مسائل داخلي و بين‌المللي، بهره‌گيري از مشاوران و اطرافيان متعهد و متخصص از ديگر ويژگي‌هاي فرد اصلح است.

نظري در پايان خاطرنشان کرد: البته تاييد و رد صلاحيت‌ها تنها برعهده شوراي نگهبان است و کسي خارج از اين چارچوب نميتواند در مورد کانديداهاي رياست جمهوري اظهار نظر کند./س

برچسب ها: انتخابات ، سلماس ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.