در پی تاکید وزارت بهداشت برای ارتقاء کیفیت نان هاي مصرفی کارگروهی برای این منظور تشکیل و در حال بررسی مشکلات هستند.

دکتر پور آرام، کارشناس ارشد تغذیه دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه وزیر بهداشت معتقد است که باید با تمام توان برای افزایش کیفیت نان از دیدگاه های مختلف کار کنيم گفت:  240 کارخانه آرد در کشور با تکنولوژی پايه آردهای متنوع خوبی تولید می کنند، از نظر وزارت بهداشت نان باید با میزان سبوس کافی و حداقل نمک باشد که باید با آگاهی رسانی به مردم در خصوص نحوه نگهداری کیفیت نان های مصرفی مردم ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه در تولید نان 4 ارگان دخیل هستند عنوان کرد: در جلسه ای با حضور نمایندگان این 4 ارگان و شخص وزیر بهداشت در راستای کیفیت نان برگزار شد که نتیجه این جلسه تشکیل کار گروهی تخصصی است که این کار گروه موظف هستند که در کمترین زمان مشکلات نان را بررسی کنند.

طبق بررسی های انجام شده  باید به  سمت حذف نمك حرکت کنیم و با اصلاح استانداردهای نان میزان نمک نان های مختلف را کاهش دهیم.

پور آرام اظهار داشت: دفتر بهبود تغذیه جامعه تا یک ماه اقدام به اطلاح رسانی در جهت افزایش اطلاعا تو  آگاهی مردم می کند  چرا که ناظرین ما باید مردم باشند و برای این که خوب نظارت کنند باید آگاهی های خوب داشته باشند تا با همکاری مردم بتوانیم در ارتقاء کیفیت نان حرکت کنیم./ح
برچسب ها: کیفیت ، نان ، نمک ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار