ارتباط بين مقدار مصرف نمك و تعداد افراد مبتلا به سرطان معده آشكار شده و نتايج اين مطالعات نشان مي دهد، درمناطقي كه مردم نمك كم مصرف مي كنند، شيوع سرطان معده كمتر است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛سعیده معانی، کارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ضمن هشدار به مصرف زياد نمك در كشور گفت: نمك يكي از مواد مورد نياز براي سوخت و ساز مواد غذايي در بدن، انتقال پيام هاي عصبي و كاركرد صحيح عضلات است و اين ماده به مقدار محدود مورد نياز بوده و مصرف متعادل آن لازم است.

سعیده معانی افزود: مصرف نمك زياد كلسيم را از استخوان جدا مي كند و باعث دفع آن از ادرار مي شود و به همين دليل باعث نازك شدن و پوكي استخوان مي شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ارتباط بين مصرف زياد نمك و افزايش فشار خون به ويژه در افرادي كه سابقه خانوادگي فشار خون بالا دارند، به طور قطعي ثبت شده است.

معانی با اشاره به اين كه افزايش فشار خون، خطر سكته مغزي يا حمله قلبي را افزايش مي دهد، بيان كرد: كاهش مصرف نمك، باعث كاهش فشارخون بالا مي شود و اگر افراد هميشه به مقدار كم نمك مصرف كنند با افزايش سن دچار فشار خون بالا نخواهند شد.
برچسب ها: نمک ، سرطان ، معده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار