مدیر عامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: نیاز همه جوامع به ویژه جوامع جوان و دارای ظرفیت های بزرگ اقتصادی، توسعه اشتغال پایدار با گسترش مهارت آموزی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسین زارع صفت در نخستین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد افزود: پرداختن به سرمایه انسانی و توسعه آن زیر بنا و نقطه اتکای اصلی در همه ابعاد توسعه است.
وی تصریح کرد: به طور حتم توسعه همه جانبه بدون توجه به توسعه سرمایه انسانی اتفاق نمی افتد سرمایه ای که می تواند ظرفیت ساز و دارای ظرفیت های فراوان باشد.
وی گفت: بی شک مهارت آموزی نقشبرجسته ای در توسعه نیروی انسانی و توسعه حوزه های کسب و کار و اشتغال دارد.
زارع صفت با اشاره به نقش مدیریت شهری در توسعه مهارت آموزی و اشتغال اظهار کرد: روند رو به رشد جمعیت شهر نشنینی امروزه به پدیده ای است که همه ابعاد زندگی اجتماعی ما را تحت تأثیر قرار داده است.
وی ادامه داد: در زندگی شهری مسئله توسعه اشتغال پایدار و حرفه آموزی ضروری اجتماعی و الزامی برای مدیریت شهری است به عبارتی پرداختن به این مقوله از یک در نیاز اجتماعی محسوب می شود و از سوی دیگر راهکار مدیران برای اداره بهتر یک شهر توسعه یافته است.
زارع صفت با تشریع عملکرد سازمان متبوعش در زمینه توسعه مهارت آموزی هم اظهار کرد: خوشبختانه این مهم به عنوان یک ضرورت در اهداف مدیریت شهری گنجانده شده و همه بخش های شهرداری ملزم به اجرای آن هستند.
وی خاطر نشان کرد: سازمان فنی حرفه ای هم در این راستا به یاری شهروندان تهرانی آمد و زمینه های توسعه مهارت و مهارت آموزی را مهیا کرد.
مدیر عامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران افزود: درحال حاضر 10 هزار زن سرپرست خانوار تهرانی در مراکز حرفه آموزی کوثر تحت پوشش هستند و به طور قطع مهارت آموزی به این گروه از شهروندان و ایجاد اشتغال برای آنان از وقوع خیلی از آسیب ها جلوگیری می کند و عامل بهبود زندگی آنان خواهد بود./ف
برچسب ها: توسعه ، مهارت ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار