مايک اوهانلون از موسسه بروکينگز درباره تاثير کاهش هزينه هاي دولت آمريکا بر اقتصاد و ارتش اين کشور هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ در حال حاضر کاهش خودکار هزينه هاي دولتي (سيکوئستريشن) در حال تاثير گذاري در زندگي واقعي و فعاليت هاي عيني در آمريکاست و اولين تاثير آن نيز پراکنده کردن پيمان کاران نظامي مانند سازندگان سلاح هاي ارتش يا سازندگان پايگاه هاي نظامي است.

وي ادامه داد از اين رو شايد لازم باشد که بين دولت و برخي ديگر از نهادهاي خارج از دولت نياز به نوعي تعامل دوباره باشد. همچنين اين مساله مي تواند در فعاليت هاي ارتش آمريکا مانند نمايش هاي هوايي يا آموزش هاي تابستاني ارتشي ها تاثير بگذارد.

وي گفت البته در صورتي که اين مساله موقتي باشد، مثلا برخي پروازهاي محدود تعليق شود تاثيري در مهارت هاي آن خلبان ايجاد نمي شود ولي تکرار اين مساله مي تواند ما را در وضعي قرار دهد که نيروهايي که مي خواهند به کشورهايي مانند افغانستان اعزام شوند و هر سال با لغو تمرين هاي نظامي روبرو باشند، بر نوع فعاليت هاي آنان تاثير مي گذارد زيرا در آموزش هاي مربوط به نيروهاي رزمي خللي ايجاد شود.کارشناس موسسه بروکينگز تصريح کرد از اين رو مي بينيم که اين ساز و کار براي کاستن از هزينه هاي چندان مناسب نيست ولي موضوعي که از آن مهم تر است اين است که چطور مي توانيم برنامه ريزي درستي داشته باشيم.

وي گفت اگر چه چاک هيگل به دنبال کاهش هزينه هاي ارتش آمريکاست ولي انتظار من اين است که ميزاني که وي اين هزينه ها را مي کاهد، به مراتب کمتر از چيزي است که اضافه بر پانصد ميلياردي است که برنامه ريزي شده است تا در ده سال آينده صورت گيرد. با اين حال بر سر اين مساله نيز بايد نوعي مصالحه معقول انجام پذيرد و اين به کنگره بستگي دارد؛ اينکه نشان دهد آيا به دنبال چنين مصالحه اي هست يا نه.
برچسب ها: آمریکا ، هزینه ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار