مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و توسعه بقاع متبرکه ای که ثبت ملی شده اند، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


جلیل رحیمی گفت: میراث فرهنگی موضوعی است که به همه جامعه مربوط می شود و حفاظت از میراث اعم از مادی و معنوی وظیفه همگان است، لذا هر جایی برای رسیدن به ثبت ملی قوانینی بر آن مترتب است، میراث نیز نمی تواند از آن تخطی کند.

وی گفت: در استان کرمانشاه تاکنون چهار هزار اثر شناسایی شده و بیش از دو هزار آن به ثبت ملی رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه فارغ از به ثبت ملی رساندن طاقبستان، نجات بخشی آن در اولویت کار میراث فرهنگی بود که به همت همه دوستداران میراث فرهنگی این کار بخوبی انجام شد و در کنار این موضوع بود که بحث ثبت جهانی طاقبستان قوت گرفت که باید براساس ضوابط برای ثبت جهانی برخی الحاقات حذف می شد.

وی ادامه داد: در دستورالعمل طاقبستان هرگونه ساخت و ساز ممنوع بود و این بحث فردی نیست اما با این حال اداره کل میراث فرهنگی در راستای حفظ آثار معنوی که هنوز ثبت ملی هم نشده رایزنی های لازم را انجام داد.

رحیمی با بیان اینکه در برخورد با موضوع طاقبستان و میراث معنوی نباید عجولانه و احساسی برخورد می شد، گفت: اگر اداره کل اوقاف با میراث فرهنگی هم افزایی بیشتری داشت به طور قطع زودتر از این مسائل حل می شد و هم اکنون با همکاری های خوب اداره کل اوقاف استان درصدد حل و فصل مشکلات هستیم.

وی در پایان افزود: میراث فرهنگی در بازسازی و توسعه امامزاده ابراهیم (ع) در کنار اوقاف خواهد بود و تلاش می کنیم این مجموعه نیز به عنوان مجموعه فرهنگی، تفریحی معرفی شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، میراث ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.