در آستانه انتخابات رياست جمهوري، اخلاق انتخاباتي در برنامه «نقد و نظر» راديو معارف بررسي مي‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، در آستانه برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و ضرورت ايجاد بستري مناسب براي خلق حماسه سياسي توسط مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي، راديو معارف در برنامه «نقد و نظر» به بررسي اخلاق انتخاباتي مي‌پردازد.
انتخابات اخلاقی، از آشکارترین جلوه‌های سیاست اخلاقی، و سیاست اخلاقی، میدان عملی شدن بسیاری از ارزش‌ها و فضایل اخلاق اجتماعی است. كشور ما، به یمن برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، به طور میانگین هر سال شاهد یک انتخابات مردمی بوده است.
افتخارآمیزتر این که انتخابات برگزار شده در کشور ، از نظر رعایت اخلاق و موازین اخلاقی، در مقایسه با بسیاری از کشورها، درخشان‌ترین سابقه را بر جای گذاشته است. اما نباید فراموش کرد که بداخلاقی‌های انتخاباتی، هر چند اندک، به هیچ روی زیبنده جامعه اسلامی متمدن و فضیلت‌گرای ما نبوده و نیز با مقاصد عالی حکومت اسلامی سازگار نیست؛ حکومتی که همه ارکان تصمیم‌گیری و مدیریت آن را باید مؤمنان و صالحانی تشکیل دهند که قرآن کریم، فراهم‌سازی زمینه‌های والاترین ارزش‌های اخلاقی در حیطه‌های فردی، اجتماعی و الهی را به دست و همت آنان نوید داده است. بدین دليل ، مهم‌ترین رسالت رسانه‌ ملي از جمله راديو معارف، ايجاد بستري مناسب براي رعايت اخلاق در انتخابات است.
برنامه «نقد و نظر» كاري از گروه انديشه و حكمت به سردبير تهيه كنندگي علي برخورداري و اجراي كارشناسي جواد پورروستايي، يكشنبه‌ هر هفته از ساعت 14:45 از راديو معارف تقديم شنوندگان فرهيخته مي‌شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.