اگر حرکت بدن به یک جهت بیش از حد تکرار شود باعث آسیب به ستون فقرات می شود.

محمد اکبری دکترای تخصصی فیزیوتراپی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت:صندلی های چرخدار به علت این که نیاز به چرخش را کم می کند می تواند با کاهش نیروهای چرخشی مداوم به ستون مهره ها باعث آسیب کمتری به این ناحیه گردد.
 
وی در ادامه گفت:اگر حرکت بدن در یک جهت بیش از حد تکرار شود باعث آسیب به ستون فقرات می شود.

اکبری در ادامه گفت:صندلی ها باید از نظر اصول آرگونومی به نحوی ساخته شوند و قابل تنظیم باشند که همکاری بین بدن و صندلی به نحو مطلوب برقرار شود در غیر این صورت می تواند آسیب بوجود بياورد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه تصریح کرد: ارتفاع صندلی باید به نحوی باشد که در زمان نشستی تمام سطح کف پا روی زمین یا چهار پایه قرارگیرد و آویزان نباشد و ناحیه نشیمن گاه روی صندلی جا بگیرد.

این فیزیوتراپ همچنین افزود:زاویه پشتی صندلی باید به نحوی باشد که 90 تا 100 درجه تنظیم شود و تا حد امکان گودی ناحیه کمری فرد را هم پرکند.

وی در ادامه تشریح کرد:میزان نرمی و سفتی تشک صندلی تا حد امکان به صورتی باشد که به بافت طبیعی بدن نزدیک شود و روحیه نشمین گاه پوشش پارچه باشد تا از تعریق غیر معمول ممانعت کند.

با اشاره به اینکه وی در پایان توصیه کرد:تا حد امکان صندلی ها با اندازه قد و وزن افراد تطبیق داده شود که در زمان نشستن مفاصل به حالت خم شدگی بیش از حد قرار نگیرند./ع2
برچسب ها: صندلی ، فقرات ، آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار