فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: هلال احمر سازمانی بین المللی با اهداف بشردوستانه و عام المنفعه است که تعالی انسانی را دنبال می کند.

ˈابوالقاسم مهریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به فرا رسیدن هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر افزود: نامگذاری مناسبت های مختلف، به منظور جلب توجه آحاد جامعه و قدرشناسی و قدردانی از زحمات کسانی است که مخلصانه در پیشبرد امور اجتماع تلاش می کنند.

وی افزود: هفته هلال احمر بهانه ای است تا مردم بیشتر با خدمات، تلاش ها و زحمات این نهاد عام المنفعه و بشر دوستانه آشنا شوند.

فرماندار فیروزکوه گفت: جمعیت هلال احمر در ایران اکنون با پشت سرگذاشتن حوادث بزرگی چون جنگ تحمیلی و مدیریت بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله از تجارب ارزشمندی برخوردار است.

وی با تاکید بر جدی گرفتن آموزش و تمرین های آموزشی و امدادی افزود: این آموزش ها نباید محدود به مکان خاصی شود، بلکه باید در سطحی وسیع کشوری و با محوریت آموزش مردم و جامعه آماده، تمام کشور را پوشش دهد.

مهری ادامه داد: در مقابل مردم نیز باید به عمق حوادث و نحوه مقابله با آنها پی برده و با دور کردن ترس و اضطراب از خود، در مدیریت حوادث به عوامل امدادی کمک کنند.

وی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر باید ابعاد مختلف حوادث و آسیب‏ها را بشناسد و راه‏های پیشگیری از آنها را با ارایه آموزش های لازم بین آحاد مردم نهادینه کند، تا رعب و ترس از دل آنان خارج شود.

فرماندار فیروزکوه کمک به محرومان، دستگیری از مردم کم بضاعت و بی بضاعت و جذب جوانان و داوطلبان و استفاده از این ظرفیت را از دیگر وظایف این جمعیت برشمرد و افزود: با فراگیری آموزه های پیشاهنگی توسط دانش آموزان، سازماندهی نونهالان، ارایه فراخوان ها و برنامه های تابستانی می توان از قابلیت های نیروهای جوان در پیشبرد اهداف این نهاد بهره جست.

وی یادآور شد: شهرستان فیروزکوه از جمله مناطق حادثه‏ خیز کشور در زمینه‏های برف و کولاک، طوفان، سیل، زلزله و ... تلقی می‏شود و عبور سالانه میلیون ها خودرو از مسیر مواصلاتی این منطقه به سمت استان های شمالی و شمال شرق کشور آن را همواره آبستن حوادث بسیار کرده است که اهتمام هر چه بیشتر عوامل امدادی این نهاد را در مدیریت شایسته حوادث در کنار دیگر دستگاه های متولی را می طلبد./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.