رئيس هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستاي استان تهران،گفت: تاكنون 41 شهر شهرستان‌هاي استان تهران به نتايج تائيد‌صلاحيت‌هاي شوراي شهر اعتراض كردند.

"حسين طلا" نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در خصوص روند بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا و شکايات واصله به هيئت‌هاي نظارت، گفت: نتيجه بررسي صلاحيت کانديداها در هيئت‌هاي اجرايي از روز پنج‌شنبه (19 ارديبهشت‌ماه) آغاز شده که داوطلبان به استناد تبصره 2 ماده 50 قانون انتخابات شوراها از زمان ابلاغ رد صلاحيت‌ها 4 روز فرصت دارند تا شکايت خود را به هيئت‌هاي اجرايي شهرستان مربوطه يا نمايندگي هيئت عالي نظارت استان مستقر در فرمانداري تهران اعلام کنند.

وي در ادامه افزود: البته بعضي از فرمانداري‌ها نيز مانند فرمانداري تهران از روز شنبه هفته جاري ابلاغ‌ها را شروع کرده‌اند که داوطلبان از زمان صدور ابلاغ‌ها چهار روز فرصت دارند اعتراض خود را به هيئت‌هاي نظارت عالي استان اعلام کنند.

رئيس هيئت عالي نظارت بر انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستاي استان تهران در ادامه اظهار داشت: براين اساس اعتراض رد صلاحيت‌شدگان هيئت‌هاي اجرايي توسط هيئت‌هاي نظارت بر استان آغاز شده و در اين مدت، همزمان تائيد‌شدگان هيئت‌هاي اجرايي نيز صلاحيتشان توسط هيئت‌هاي نظارت استان و بخش‌ها شروع شده است.

طلا اظهار داشت: در حال‌حاضر 41 شهر شهرستانهاي استان تهران به نتايج شوراي شهر اعتراض کردند و از 2000 کانديداي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در اين استان، 90 نفر به نتايج تائيد صلحيت‌ اعتراض داشتند.

وي در ادامه  اظهار داشت: شکایت داوطلبان به مدت 10 روز در هیئت‌های نظارت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، تا در نهایت در روز 28 اردیبهشت نتیجه بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها در هیئت‌ نظارت به کانديداها ابلاغ شود.

طلا در خاتمه یادآور شد: پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها توسط هیئت نظارت، کانديداها می‌توانند به مدت چهار روز یعنی تا اول خرداد شکایت خود را اعلام کنند و بعد از آن هیئت نظارت نتیجه نهایی بررسی صلاحیت را در روز 12 خرداد به فرمانداری‌ها ابلاغ خواهد کرد تا آنها نتیجه را به داوطلبان اعلام كنند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: انتخابات ، تهران ، صلاحیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار