برنامه اذانگاهی "ضحی" هر روز ظهر با ایجاد فضای معنوی نیایشی همراه با شنوندگان رادیو قرآن به استقبال اذان ظهر به افق تهران می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، ویژه برنامه اذانگاهی"ضحی" کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه رادیویی قرآن است که در ماه های 
رجب المرجب و شعبان المعظم  با بخش های متنوع و  بر اساس یکی از موضوعات نیایشی  دینی و قرآنی تقدیم شنوندگان می شود.
مونا توسلی سردبیر و طراح این برنامه درخصوص ویژگی های برنامه "ضحی " گفت: در این ویژه برنامه تلاش  می کنیم که بخش کارشناسی هرروز را به یکی از نام های خداوند و بررسی و توضیح ویژگی های آن اختصاص دهیم تا با ارائه یک بسته اخلاقی و فرهنگی و شناخت  اجمالی از صفات الهی بتوانیم متخلق به این صفات شویم.
وی ادامه داد: یکی از دیگر بخش های این برنامه "کلام رهبری" است که از سخنرانی های مقام معظم رهبری  مطالبی بر مبنای  موضوعات  نیایشی از جمله نماز و دعا و ....استخراج شده است که  در مدت 3 تا 5 دقیقه برای شنوندگان تنظیم کرده ایم.
سردبیر برنامه "ضحی" با اشاره به اهمیت کلام بزرگان به عنوان راهبر و رهنمون در امور زندگی گفت: بخش "کلام خوبان" با تکیه بر آموزه ها وموعظه های بزرگانی چون امام خمینی(ره) ,  آیات عظام جوادی آملی,مکارم شیرازی, حق شناس , مظاهری ,فاطمی  نیا و...هرروز به موضوعاتی چون  نماز و اهمیت آن, معرفی دعا و آموزه های قرآنی به ویژه در ماه های رجب و شعبان برای آماده سازی ورود به ماه رمضان  پرداخته می شود.
توسلی ضرورت انتقال مفاهیم دینی و اخلاقی به شنوندگان را یکی از دلایل تولید این برنامه عنوان کرد و افزود: بهره گیری از فضای معنوی ماه رجب و شعبان  و ایجاد فضای آگاهی بخشی  دینی به مخاطب  و همچنین انتقال  مفاهیم  اخلاقی در قالب بخش های مختلف که  در این برنامه لحاظ شده است از جمله اهداف برنامه "ضحی" است.
وی  تبیین چگونگی  استفاده از آموزه های قرآنی در زندگی امروز را از دیگر  ویژگی ها و هدف های برنامه  دانست و تصریح کرد: جامعه کنونی با شتاب  در گذر است و برای انتقال پیام وحی و پیاده سازی آموزه های قرآنی در زندگی ارائه  سبک و سیاق  یک زندگی اسلامی باید آموزه های قرآن کاربردی شود به همین سبب در برنامه "ضحی" سعی داریم به این بخش توجه ویژه داشته باشیم تا مخاطب در هر برنامه 55 دقیقه ای  حداقل یک موضوع برای اجرایی کردن در زندگی بیاموزد.
طراح و سردبیر برنامه ضحی  گفت: در مدت 2ماه که این برنامه بر روی آنتن رادیو قرآن می رود  فرازهای تلاوتی مربوط به آیات مرتبط با نماز همراه با ترجمه و همچنین نغمات مناجاتی همسو با فضای  اذانگاهی  تقدیم شنوندگان خواهد شد.
وی بیان داشت: شرح اسماء الهی, کارشناسی, کلام بزرگان و رهبری, تلاوت و نیایش, پخش ادعیه مربوط به ماه های رجب و شعبان و بازخوانی اهمیت نماز و معرفت شناسی  دعا و نماز, روایت و داستان از بخش های مختلف برنامه "ضحی" است.
شایان ذکر است , حجج الاسلام  رنجبر, رفیعی, فاطمی نیا و مریم حاج عبدالباقی به عنوان کارشناسان برنامه و منیژه جوادی, فاطمه دشتی و سیدمحمدرضا میری تهیه کنندگان "ضحی" ظهر ها  در طول ماه های رجب و شعبان  به همراه مونا توسلی  سردبیر برنامه و رضا خضرائی گوینده  این برنامه شنوندگان رادیو قرآن را همراهی می کنند.
علاقمندان می توانند از 23 اردیبهشت ماه  برنامه "ضحی" را هرروز ساعت 12:30 به مدت 55 دقیقه برروی موج اف ام ردیف 100مگاهرتز از شبکه رادیویی قرآن بشنوند./ي2
برچسب ها: برنامه ، ضحی ، رادیو قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار