در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروزی اصحاب رسانه با مدیر شبکه رادیویی قرآن عنوان شد:

محمد‌حسین محمد‌زاده: مراسم تحویل سال از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) / 37 برنامه ویژه و اختصاصی نوروز رادیو قرآن

مراسم تحویل سال از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به صورت زنده تقدیم مخاطبان می‌شود.

به گزار ش خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست رسانه‌ای تشریح برنامه‌های نوروزی با حضور "محمد‌حسین محمد‌زاده" مدیر شبکه رادیویی قرآن ظهر امروز در سالن جلسات رادیو قرآن برگزار شد که در ادامه آن "محمدحسین محمد‌زاده" مدیر شبکه رادیویی قرآن در خصوص ویژه برنامه‌های نوروزی این شبکه، گفت: نوروز فصل بهار و اقبال خداوند به طبیعت است و رادیو قرآن باید به عنوان یک رسانه شنیداری، توام با برنامه‌های شاد و نشاط باشد.


وی ادامه داد: امسال براساس آمار مرکز اطلاعات و برنامه‌ریزی صدا و سیما، بیش از 72 درصد جدول پخش برنامه‌های نوروزی مناسب با فصل بهار، به صورت تامینی و روتین روی آنتن می‌رود.
"محمد‌زاده" در خصوص تلاش تیم عوامل سازنده تصریح کرد: همه تیم سازنده برنامه‌های نوروز 92، تلاش داشته تا متفاوت‌ترین و بی‌نظیرترین اخبار و برنامه‌ها را در روزهای بهاری سال تقدیم مخاطبان کنند.
وی با اشاره به بخش تلاوت‌های رادیو قرآن اظهار داشت: روزانه بالغ بر 10 عنوان تلاوت جدید در جدول پخش و کنداکتور نوروزی قرار می‌گیرد.
مدیر شبکه رادیویی قرآن در خصوص اهمیت شاهکارهای تلاوت افزود: اهمیت خاصی به شاهکارهای تلاوت داده شده که ویژگی منحصر به فرد آن در زیاد شنیدن و قابلیت ماندگاری آن است.
"محمدزاده" ابراز داشت: عنایت جدی به تلاوت ایرانی در جدول پخش "عیدانه" رادیو قرآن داده شده که مخاطبان می‌توانند هر روز ک تلاوت ایرانی را بشنوند.
مدیر شبکه رادیویی قرآن در خصوص تلاوت جدید نوجوان تصریح کرد: تلاوت جدید نوجوان را داریم که 80 درصد آن اختصاص به نوجوانان ایرانی و بقیه شامل نوجوانان مصری می شود.
"محمدزاده" با اشاره به زمان پخش تلاوتهای ایرانی و مصری تاکید کرد: "شاهکار تلاوت" ساعت 7 صبح به مدت 45 دقیقه، "تلاوت جدید ایرانی" ساعت 8 و 15 دقیقه و به مدت 15 دقیقه، "تلاوت جدید مصری" ساعت 9 به مدت 30 دقیقه، و دیگر "تلاوت جدید" از مصر ساعت 10 صبح به مدت 10 دقیقه، "تلاوت جدید نوجوان" ساعت 11 به مدت 10 دقیقه، "تلاوت جدید ایرانی " ساعت 14:15 به مدت15 دقیقه، تلاوتهای جدید مصری هر کدام در ساعت 15 به مدت 30دقیقه و دیگری  ساعت 18 به مدت 30 دقیقه روی آنتن می‌روند.
وی ادامه داد: "شاهکار تلاوت" در ساعت 20 به مدت 45 دقیقه و "تلاوت جدید مصری" ساعت 23، به مدت زمان 60 دقیقه رو یطول موج شبکه رادیویی قرآن می رود.
مدیر شبکه رادیویی قرآن در خصوص جمع ساعتهای پخش برنامه‌های تلاوت، گفت: جمع روزانه "تلاوتهای جدید" با مدت زمان 290 دقیقه که در جمع کل به 5220 دقیقه که معادل 87 ساعت تلاوت می شود.
این مدیر با اشاره به ایام فاطمیه اظهار داشت: اوایل بهار وارد ایام فاطمیه می شویم که در برنامه "زندگی دوباره طبیعت" به برنامه‌های خاص و قطعات برگزیده سخنان بزرگان علاما در قالب ویژه برنامه "قطعات برگزیده بزرگان علما" خواهیم پرداخت که حدود 3 یا 4 دقیقه هر روز قبل از رأس ساعت پخش می شود.
وی ادامه داد: فضای مسابقه قرآنی را قلب و بعد از ظهر خواهیم داشت این برنامه با نام "مسابقه بخوانید،جایزه بگیرید" روی آنتن می رود.
"محمدزاده" در خصوص ویژه برنامه "مشاعره قرآنی" گفت: موضوع "مشاعره قرآنی" پرداخت به سبک زندگی و آداب نوروز از دیدگاه قرآن است.
وی با اشاره به ویژه برنامه "نعمات قرآنی" اظهار داشت: "آیت الله محمد شجاعی" در ایام نوروز و در ویژه برنامه "نغمات آیینی" در عید امسال به بحث "توحید" و آیت الله جوادی آملی" به مباحث تفسیری و ویژگی‌های "بهشت" خواهند پرداخت.
مدیر شبکه رادیویی قرآن در خصوص برنامه "تفسیر جوان" گفت: این برنامه با حضور جوانان و کارشناسان قرآنی در ایام نوروز با پرداخت به سوره مبارکه "قیامت" روی طول موج شبکه رادیویی قرآن می‌رود.
"محمدزاده" افزود: به دلیل آمدن بهار و حیات دوباره انسان، فعالیت "راهیان نور" را در برنامه‌های زنده ایام عید داریم و در فاصله برنامه ها به دلیل سردرگم شدن مخاطبان وضعیت آب‌و هوا نیز اعلام می شود.
وی با اشاره به ویژه برنامه تحویل سال گفت: مراسم تحویل سال با یک برنامه با نشاط با نام "عطر قرآن، بوی بهاران" در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به صورت زنده برگزار می‌شود.
"محمدزاده" با اشاره به دیگر برنامه های شبکه رادیویی قرآن و نام آنها در ایام نوروز اظهار داشت: "هدیه آسمانی" با رویکرد کودک و نوجوان و فعالیت "راهیاننور"، "بهره‌ای از کلام بزرگان" با پرداخت به شخصیت حضرت زهرا (س)، سیره فاطمی، "مسابقه قرآنی" ویژه کودک و نوجوان، تولید و پخش "نمایش قرآنی ویژه کودک"، "مشاعره قرآنی" با بهره گ یری از آیات متناظر اشعار و شعرا "اذانگاهی نوروزی" با هدف ایجاد فضای معنوی، معرفتی در وقت اذانگاهی ظهر در برنامه "ضحی" با موضوع سبک زندگی، اثرات صلح‌رحم و سیره فاطمی روی آنتن می رود.
وی ادامه داد: ویژه برنامه‌های "مجله تلاوتی گلستان قرآن" و "با قرآن در بهاران" و "جدیدترین سخنرانی معرفی قرآنی" از آیات قرآن در ایام نوروز پخش خواهد شد.
"محمدزاده" تصریح کرد: تولید و پخش روزانه برنامه "حریم طه" با موضوع بررسی آیات نبوی با هدف ایجاد فضای معرفتی نسبت به مقام شامخ پیامبر اعظم (ص)هر روز ساعت 9:40 دقیقه روی آنتن می‌رود.
وی خاطر نشان کرد: در مجموع برنامه‌های نوروزی در 37 عنوان و با تعداد 593 برنامه با مدت زمان 20750 دقیقه در حدود 346 ساعت روی آنتن می‌رود./ص
برچسب ها: محمدزاده ، برنامه ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
آلاله
۱۸:۴۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۲
خیلی عالی
آخرین اخبار