دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه ارومیه دقایقی پیش در حرکتی اعتراض آمیز نسبت به هتک حرمت به ساحت مقدس صحابه پیامبر (ص) تجمع کردند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه حجت الاسلام سید مهدی قریشی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه در این تجمع با اشاره به جایگاه والای حجر بن عدی در تبیین اهداف اسلام گفت: حجر بن عدی پس از افتخار شرف‌یابی به محضر رسول خدا(ص) و ایمان آوردن به آیین او، پیوسته در راه گسترش این مکتب و دفاع از آن می‌کوشید.

وی افزود: موضع سیاسی حجر، جانبداری از حق مجسم در وجود علی‌بن ابی‌طالب (ع) بود و با حکمان غاصب هرگز کنار نیامد و در اعلام مواضع خویش بی‌پروا بود و سازش کاری نداشت.

قریشی اقدام شنیع وهابیان صهیونیسم در نبش قبر این بزرگوار را به شدت مورد انزجار مسلمانان اعلام و تصریح کرد: مسلمانان باید با حفظ وحدت و انسجام خود نقشه دشمنان اسلام را خنثی سازند.

در ادامه این تجمع دانشجویان با سر دادن شعارهایی همچون «وهابی تکفیری حیا کن»، «لا اله الا الله، محمد رسول الله»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «لبیک یا رسول الله، یا رسول تسلیت، تسلیت» انزجار خود را از این اعمال ضد انسانی اعلام کردند.

لازم به ذکر است، به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل و قرائت بیانیه پایان بخش این تجمع بود./س

برچسب ها: حرمت ، ارومیه ، رسول خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.