مرتضی طلایی درباره نحوه برپایی جشنواره پرچم گفت:انتظار این است که برگزاری این جشنواره بتواندبه شناخت بیشتر از کارکرد پرچم منجر شود؛ چراکه پرچم معرف ملت ایران به جهانیان است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، مرتضی طلایی در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستين جشنواره پرچم گفت: متأسفانه تاکنون کار جدی‌ درباره شناخت، فلسفه، پیام و کارکردهای پرچم، همچنین مؤلفه‌های دیگرِمربوط به آن صورت نگرفته است. بدون شک برگزاری اولین جشنواره پرچم می‌تواند سرآغازی برای فعالیت در این حوزه باشد امیدواریم همه ساله شاهد برپایی این جشنواره در سطح ملی باشیم.
رییس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این نکته که باید دقت کرد، جشنواره‌ خروجی‌محور و مبتنی بر ارزش‌های ملی، دینی و انقلابی برگزار شود، افزود: جشنواره پرچم باید به ایجاد تعلق بیشتر بین مردم و پرچم کمک کند؛ پرچم باید جایگاه مقدس خود را بین آحاد مردم پیدا و حفظ کردهتا مردم با مشاهده پرچم کشورشان، ارزش‌های ملی و تمدنی خود را در ذهن متجلی سازند.
طلایی سپس به بیان اهمیت پرچم در فعالیت‌های رسمی مسؤولان نظام پرداخت و بيان داشت: وقتی مسؤولی خارج از مرزهای وطن به نمایندگی از ملت خود سخنرانی می‌کند، آنچه معرف اوست، پرچمی است که کنار دست او قرار می‌گیرد؛ بنابراین در واقع آن فرد و پرچم، توأمان، نماد ملی کشورشان هستند و پرچم به عنوان تکمیل‌کننده پیام او به مخاطب می‌گوید که این فرد از چه ملتی با چه هویت، فرهنگ، تمدن و چه پیام‌هایی سخن می‌گوید.
عضو شورای اسلامی شهر تهران،‌ سه رنگ سبز، سفید و قرمز در پرچم ایران را از ویژگی‌های مثبتی معرفی کرد که هنرمندان باید در خلق آثار خود به مفهوم آنها توجه کنند.
طلايي ياد آور شد: در کنار این رنگ‌ها آنچه از این رنگ‌ها مهم‌تر و زیباتر است، نام مقدس«الله» است که پرچم کشور ما به این نام الهی مزین شده و این اصلی‌ترین پیام پرچم کشور ما را بیان می‌کند. باید روشن شود که چه هدفی در استفاده از نام الله در پرچم وجود داشته است.
طلایی توجه به این مفاهیم ارزنده را وظیفه اصلی هنرمندان دانست و خاطر نشان كرد: باید در نظر داشت که این پرچم متعلق به این نظام و ملت است که با چنین آرمان و رویکردی پابرجاست؛ بنابراین هنرمندان باید در آثار خود به تبیین مفاهیم نهفته در عناصر بصری پرچم بپردازند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار