عضو هيئت علمی دانشگاه اروميه گفت: حرمت نبش قبر مسلمانان به‌ويژه نبش قبر بزرگان و شهدا و ياران پيامبر(ص) مورد اتفاق نظر تمامی فرق اسلامی است.

حجت‌الاسلام كريم جباری، در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: اقدامات غيرعقلانی، غير اخلاقی و ضد بشری وهابيت نشان می‌هد كه فرهنگ زيارت و عشق به بزرگان اسلام تا چه اندازه برای دشمنان دردناک و غير قابل تحمل است.

وی افزود: نبش قبر حجر بن عدی نشان داد كه دشمنان اسلام از مظاهر اسلامی و تاريخ اصيل اسلام و نمادهای اسلامی ضربات بسياری خورده‌اند؛ بنابراين، چنين اقدام غيرعقلانی، غير اخلاقی و ضد بشری نشان داد كه فرهنگ زيارت و عشق به بزرگان اسلام تا چه اندازه برای دشمنان دردناك و غير قابل تحمل است و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و صحابه بزرگ پيامبر(ص) مانند حجر بن عدی تا چه اندازه در مظلوميت به سر می‌برند كه پس از گذشت قرن‌ها بی‌رحمانه جسد شريف و بی‌جانشان مورد هجوم مشتی دژخيم از خدا بيخبر و بی‌مروت و فاقد انسانيت قرار می‌گيرد.

حجت‌الاسلام جباری اظهار‌كرد: امروزه همان جنايتكاران در چهار گوشه جهان اسلام دستشان تا مرفق در خون شيعه و سنی و بزرگان اسلام فرو رفته است و هر روز جنايت وحشيانه‌ای انجام می‌دهند تا اسلام قرآنی و اسلام نبوی و اسلام وحدت و اسلام ضد تفرقه و ضدقوميت‌گرايی را در هم بشكنند، چون تمام قدرت اسلام و ضعف استكبار جهانی همين جا است.

وی با بيان اينكه حجر بن عدی به همراه فرزند و ياران گرامی‌اش توسط معاويه به شهادت رسيدند، گفت: علت اين شهادت دفاع آنان از سنن نبوی و حرمت صحابه پاك پيامبر(ص) و در رأسشان حضرت علی(ع) بود و اين جنايت‌كاران به خيال باطل خود تصور می‌كنند با تخريب زيارتگاه‌های مسلمانان و توهين به ياران پيامبر(ص) و اهل بيت‌(ع) می‌توانند عشق به اهل بيت(ع) و فرهنگ توسل و زيارت را از بين ببرند در حالی‌كه همين حركات مذبوحانه، عشق و علاقه مسلمانان به حجر بن عدی را صد چندان ساخت و موجب وحدت جهان اسلام و محكوميت جهانی اين قبيل توحش‌های جاهلی شد و عالمان شيعه و سنی يك صدا اين جنايت را محكوم كرده و از آن بيزاری جستند.

حجت‌الاسلام جباری تصريح‌ كرد: اگر مسلمانان قبرپرست بودند چرا به حضرت زهرا(س) تا اين اندازه ارادت و علاقه نشان می‌دهند؟ مگر قبر حضرت فاطمه معلوم است؟‌ در حالی كه عشق و علاقه و ارادت مسلمانان به زهرای مرضيه(س) از بسياری از شخصيت‌های اسلامی والاتراست.

به گفته وی، هدف از احترام به مقبره و مدفن شهيد بزرگ اسلام حضرت حجر بن عدی، احترام به پيامبر(ص) و اسلام و دفاع حجر از مقام و منزلت علی(ع) و مقاومت او در برابر توهين‌های دشمنان اسلام به اهل‌ بيت(ع) بود، حجر و فرزندش را به شهادت رساندند چون حاضر نشدند با فشار و تحميل دشمنان زبان به ناسزاگويی علی(ع) باز كنند.

وی با بيان اينكه توهين به حجر بن عدی و انتقام گرفتن از جسد بی جان او كار بزدلان و خيانت‌كاران فتنه‌انگيز و اختلاف‌آفرين است، اظهار كرد: آنان می‌خواهند با اين حماقت‌ها بين مسلمانان تفرقه و نزاع قومی و مذهبی راه بيندازند تا رژيم صهيونيستی و غرب به اهداف استراتژيک خود در منطقه برسند و جهان اسلام را متلاشی كنند.

حجت‌الاسلام جباری ادامه داد: اين خيانت‌كاران جاهل و بی‌خرد با فرهنگ شهادت و ايثار و بصيرت اسلامی مسلمانان عالم چه خواهند كرد؟ خون حجر بن عدی هم چنان ميان ملل اسلامی می‌جوشد؛ چراكه خون شهيد هميشه جوشان و حيات‌بخش است و جهان اسلام انتقام اين جنايت‌ها را از دشمنان وحدت اسلامی و از صهيونيست‌های جهان‌خوار می‌گيرند.

مدرس دانشگاه اروميه هدف نهايی تخريب‌كنندگان مقبره حجر بن عدی را نابودی تمام مظاهر اسلام و تمدن اسلامی دانست و گفت: قدم بعدی آنان نابودی مقبره پيامبر(ص) و صحابه در مسجد النبی(ص) است و اين تفكر غلط و شيطانی به خيال باطل خود همانند عرب جاهلی تصور می‌كند كه زيارت مكان‌های مقدس مذهبی و به‌ويژه مراسم حج، گردش دور سنگ و چوب و عملی شرك‌آلود و كفرآميز است در حالی كه كعبه محور توحيد و بت‌شكنی است و پيامبر اكرم(ع) زنده و شاهد و گواه اعمال و احوال امت و دشمنان اسلام است.

عضو هيئت علمی دانشگاه اروميه گفت: خداوند در سوره مباركه «توبه» آيه 105 می فرمايد: «قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ سَتُرَدُّونَ إِلى‏ عالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَةِ فَیُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ؛ ای پيامبر به آن منافقان بگو هر عملى كه می‌خواهيد انجام دهيد چرا كه خدا و رسول و مؤمنين رفتار شما را می‌بينند و بزودى به‌سوى خدایى كه از غيب و آشكار آگاه است برگردانيده خواهيد شد و خدا شما را از آنچه كه انجام می‌داديد آگاه خواهد كرد»/س

برچسب ها: حرمت ، دانشگاه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.